lördag, februari 14, 2009

Hej hej om det är någon här?

Jag är tillbaka! Inte i helfart, men i mjukstart.

Vet ni? Igår var det min sista dag som butikschef på Topshop. Jag har haft 14 månader med finaste arbetskamraterna och finaste kläderna och det har varit underbart! Men här tar kapitlet slut och det känns bara bra, för nu har jag bara massor av roligt att se fram emot! Jag kommer att fortsätta jobba kvar på Topshop ett par månader till, men betydligt färre timmar.
Jag, mina fina Topshop-flickor och Sofi Fahrman från ett event i höstas.

2009 kommer att bli ett riktigt äventyr, oavsett hur det det blir och slutar. Det börjar redan på måndag, jag åker till Mexico med mamma, lillasyster Allis och mina två bonussystrar Julia och Clara. Två veckors total semester med bästa sällskapet, ska bli så oerhört skönt!

Sedan har jag ett par månader kvar i Lund för lite jobb och diverse småprojekt och därefter ska jag ut och resa i Europa med bästa vännen/vännerna. Sommaren fortsätter därefter att bjuda på fler skojigheter. (Det bästa är att jag knappt kommer att behöva jobba alls maj-sep, det kan man unna sig när man slitit heltid i 1,5 år!) Till hösten flyttar jag till Stockholm om allt går enligt planerna, men det kan man inte riktigt säkert veta ännu.

Men nu tror jag också att det äntligen finns tid och inspiration att börja blogga igen! Kanske blir något hackigt med tanke på resor osv, men jag har saknat det! Främst för egen skull, bloggandet är världens bästa dagbok och väldigt inspirerande överhuvudtaget.

Nu ska jag göra mig i ordning inför kvällens födelsedagsmiddag och utgång i Malmö. Alla hjärtans Bella fyller år igen! Förra året hade vi cocktailparty tillsammans, årets innan det överraskningskalas hos mig. Lustigt nog ska jag ha på mig samma klänning ikväll som jag tydligen hade på mig för exakt två år sedan. Som det kan bli.

Det här är den senaste bilden som finns tagen på mig. Det är från All Out Dubstep på Inkonst förrförra helgen. Hoppas det blir lika mycket dans ikväll!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Så du är butikschef på Topshop i Lund. :) Då kanske du vet om ni behöver en ny säljare? :) Hade varit så himla roligt att arbeta där!

Anonym sa...

Så gøy at du er tilbake! Jeg har så og si fulgt din blogg fra begynnelsen, og har hatt den på bloggkoll i "tilfellet" du fant ut at du skulle begynne blogge igjen! kjempemorsomt å se at du er tilbake igjen! :)
Håper forresten at du skjønner min norsk, om ikke får jeg forsøke å oversette til svensk ;)

Anonym sa...

jag är kvar!

Anonym sa...

jag är kvar!

Sköna Helena sa...

Välkommen tillbaka! Har haft dig på Bloggkoll (eller Bloglovin) för säkerhets skull :) Vad roligt!

Anonym sa...

we miss u stila :)

Stila sa...

Elin: Vi är tyvärr helt fullbemannade!

Kul att ni är fler som är kvar!

Anonym sa...

vilken härlig överraskning att du är tillbaka!!

Anonym sa...

vad kul att du bloggar igen!

blir det TOPSHOP i Stockholm då eller? :)

Vet du om ni behöver sommarjobbar i sommar, söker jobb i klädesaffär! :)

Stila sa...

Emmi: Kanske blir lite extrajobb i sthlm, vi får se!
Topshop i Lund behöver inga sommarjobbare tyvärr. lycka till ändå

Ninnis sa...

Jag har kollat lite då och då om du har börjat blogga igen. Och nu har det hänt! Vad trevligt att ha dig tillbaka! Hälsningar från Finland!