måndag, februari 12, 2007

Kalas!


I lördags hade vi överraskningsparty för kompisen Bella som fyller år på Alla hjärtans dag. Vi hade tema rosa, vilket återkom på såväl presenter och dukning som tårta och drinkar. Kvällen till ära bars den här färgklicken till klänning.






Tårtan knåpade vi ihop efter eget tycke och smak. Here it comes, lager by lager:

-> Gelehallon
-> Vispgrädde med hallon och vaniljsocker
-> Chokladmousse
-> Tårtbotten
-> Frysta hallon
-> Hallongrädde
-> Marängbotten
-> Banan
-> Nutella
Dekorerad med hjärtströssel, hallon och myntablad. Mums!


I glasen fanns min självkomponerade rosa favvo-drink:

-> Vaniljvodka
-> Pressad lime
-> Krossade myntablad
-> Frysta hallon
-> Schweppes Russian

Suuupergod!

Senare på kvällen gick vi till &bar där jag sprang på Camilla. Lite småchockerande att bli blogg-igenkänd! Men kul var det! Sen gick jag till Tegners för att möta upp med mamma(!) och vi hade jättekul sista halvtimmen innan de stängde. Supertrevlig kväll!

14 kommentarer:

Anonym sa...

Låter ju jättemys! Vilken tårta! Var den lika god som den låter alltså??

Stila sa...

DonnaSandra: Even better!

Annika sa...

Oh shit, jag hoppas att kompisen gillar rosa! Annars var det ju himlans tur att tårtan smakade gott :)

Mary Lady Luck sa...

Jag är inte så mycket för tårta, men hjärtat ni gjorde av geléhallon var ju hur gulligt som helst :)

Maria - FashionFame sa...

My gooosshh vad den tårtan ser god ut! Kul grej att köra rosa som tema haha :D

Anonym sa...

den där tårtan skulle jag också velat smaka på. lät ju mumma!

Mill sa...

Den där tårtan ser gudomlig ut!

Kerstin sa...

Åh, vilken superfin tårta. Mums :)

Vera sa...

Smaskig tårta!!!!

miko sa...

Åh så avis jag blir, tårtan lät ju gudomligt god!! mums mums!! =) och rosa är ju en favorit såklart!! jobbar du mkt i veckan? kram

j sa...

vilken supersöt tårta!

Sara sa...

åhh jag blir så sugen på tårta!!

Stila sa...

Tårtan var smaskig - det kan jag garantera er alla! Synd bara att min noll-aptit gjort att jag inte kunde äta upp resterna...

Camilla sa...

Gud vad jag skämdes efteråt (har kommenterat det i min blogg)!! Syftet med "attacken" var att berömma dig för din blogg, jag hoppas att det framgick!

Hoppas du får det underbart i Åre!
Kram