måndag, maj 12, 2008

Antagligen årets bästa lördag

På lördag förmiddag tog jag, Nina och Hanna tåget in till Köpenhamn.


Vi shoppade lite och sedan åt vi världens godaste frukostlaks med saffranspasta (frukost betyder lunch på danska).


Sedan kom Anna, Frida och Isabelle och vi gick till en uteservering och drack öl.
Hanna var söt som sockervadd och Anna är picture perfect i liten vintageklänning och svart cykel med Köpenhamns färgglada husfasader som avtecknas i bakgrunden.


Sedan kom Christoffer och Daniel och vi gick tillsammans till en park för att sluta upp med Annas pojkvän och danska vänner. Där var ett par bland vännerna som i hemlighet gift sig på morgonen, så detta var deras bröllopspicnic! Hon hade lockigt hår och liten vit klänning med gula prickar och han hade chinos och t-shirt. Sedan sprang de runt och jagade varandra med gräddbollar. Det var så fint - det fick min romantiska hjärta att banka extra hårt!

Det var en väldigt vacker park vi var i, strax om Norreport.

Vi spelade kubb och drack öl.

Men sedan allt eftersom solen gick ner samlades alla på filtarna. Vi tände värmeljus och pratade om allt möjligt fram till klockan tolv på natten.

Sedan fick kvällen en liten twist. Många av oss behövde komma hem till Sverige, så vi bestämde oss för att avsluta tidigt i Danmark. Men på tåget kommer ett erbjudande om en stor fest på ett tak i Malmö som lät mycket lockande.

Totalt random stöter vi på två lustiga tyskar på centralen i Malmö som frågar om vägen till en nattklubb. Men flaskan vodka de bär runt på kan de ju inte ta med in? Nej, just det och Ja tack, 100 kr och så var förfesten kirrad! Jag, Nina och Christoffer gick upp till Daniel och blandade groggar och skrev ironiska brev till den ljudkänsliga och bittra grannen. Hemskt underhållande!

Bakom lastpallar och skrot och upp för en brandtrappa på industriområdet hittade vi till taket där butiken Impala i Malmö anordnat en hiphopfest. Massor med folk och koola malmökatter!

Timbuktu var där och snurrade runt.

Christoffer och Nina försöker fånga linsen.

Folket började glesna allt eftersom tiden gick, men vi njöt solen stiga över taken!


Lite avsides stod ett par och hånglade under en filt. Det var fint!

Vid sextiden vinkade vi hejdå till Timbuk och fångade en taxi med en rastaman som skulle åt vårt håll. Han var fullkomligt tokig (och sedan nästan läskig!) men vi skrattade så vi fick magknip.

När jag kom hem glittrade stadsparkens trädtoppar i morgonsolen utanför fönstret och jag var bara så lycklig! Det hade varit en helt perfekt dag.

18 kommentarer:

Anonym sa...

Men, vad kul att du börjat blogga igen! Du var ju en av mina favoritbloggare tidigare, och så upptäckte jag inte förrän nu att du börjat igen. Nu har man en del att kolla igenom :)

Anonym sa...

å så fint! Jag har lånat några av dina fina bilder så jag kunde uppdatera lite. Hoppas det är oki! Kom snart igen snälla det var så kul!

Anonym sa...

alltid underbara nätter med dig min kära. du är ingen ken-staffan du!

Anonym sa...

härliga bilder!

Anonym sa...

Oh vilka underbara bilder! Real summer.. vi norrlänningar får vänta med att äta ut några veckor till ;)

Anonym sa...

Hej Lova,
Det är härligt att se att ni har så kul och att ni njuter av livet. PS Du är jättesnygg (som vanligt) i din nya ljusa hårfärg. Kan du tänka dig att idag för 30 år sedan träffades jag och Mats i Köpenhamn på skolresa.
Kram Helene (Hannas mamma)

trapid sa...

Det ser helt ljuvligt ut! Köpenhemn är verkligen en av Europas mysigaste städer :)

Anonym sa...

kjolen som hanna har är lika söt och snygg som vanligt och klänningen anna hade var supersöt! :)

evhiki.blogg.se

Anonym sa...

du är ju bara så snygg kvinna!!!
älskar din frisyr!!! vill ha!!!

kramar

Anonym sa...

Allt bra? :)

Anonym sa...

Mysigt!

Stila sa...

Jen: Ja tack, allt är bra! Har inte haft tid/lust att uppdatera på sistone, får se om det kommer igång igen senare kanske...!

Anonym sa...

saknar dina inlägg!

david santos sa...

Excellent post, excellent!
Good persons, good photos adn very nice colors.
Happy weekend.

Anonym sa...

vilka härliga bilder!

frånmingarderobtilldin sa...

Hej!

Jag ska flytta utomlands i några år och måste därför sälja av större delar av min garderob. Jag uppdaterar då & då med nya grejer så håll utkik! acnejeans, carinwester, blank, tjallamalla mm. ett litet tips bara..

ha det bra!
www.franmingarderobtilldin.blogspot.com
anja

Anonym sa...

Kom tillbaka pleeeease..jag har noll inspiration o du är galet bra på att inspirera!

Anonym sa...

Vilka fina bilder! Gud vad man längtar till sommaren när man ser dem :)
Du har riktigt fina vänner