måndag, maj 12, 2008

Den naturliga hårfönens förtret

I natt sov jag med fyra 90-talsknorrar (tvinnade tjocka hårslingor som slingras ihop till en liten boll som man sen bara fäster med en tofs). När jag vaknade fick jag fantastiska studsiga lockar som trots en ordentlig sprayomgång var nästintill utslätade efter min raska vindpiskande cykelfärd till jobbet. Åh typiskt.



Klänningen (kate moss for topshop) ser ut så här i sin helhet, men bilden är rätt exakt ett år gammal. Vad mörkt mitt hår var!


Igår var en underbart härlig dag, en perfekt avslutning på en perfekt helg. Vaknade (efter alldeles för lite sömn), tittade ut på gräsmattan på gården och där satt Charlotta och Viktor och åt frukost. Jag tog med mig en filt och 1,5 liter äpplejuice (som dracks i ett svep) och senare avbyttes sällskapet mot Nina och Oscar, som hade med sig bullar och färskost som avnjöts med en smoothie made by min nya mixer! På tidig kväll åkte vi ut till Bjärred och hem till Bella och grillade i hennes trädgård med systrar och respektive. Så härligt!



Och rätt var det var dök min bästaste vän David upp, tillbaka från att ha varit i Australien några månader! Han kom oanmäld ett par veckor för tidigt, pengarna hade tagit slut. Bilden är från Roskilde förra året, dit vi för övrigt ska i sommar igen! :)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fin du är i din nya hårfärg! Vad är det för färg du använt?

Stila sa...

Steph: Tack! Jag gjorde ljusa slingor hos frisör i varmblond med ganska kort verkningstid, sedan hade jag ju lite rödlätt ton i håret innan det.

Anonym sa...

´Du är verklligen jättefin i håret! Grym färg.

Anonym sa...

Ses på Roskilde då. haha.. =P
Fin och bra blogg!

Anonym sa...

Men du hann ju föreviga lockarna med ett foto i alla fall!

Anonym sa...

Supersnygg hår!!

Anonym sa...

Jättesöta bilder!! :)