tisdag, mars 11, 2008

Nattlig inspiration

Åh, om man ändå kunde styra sin energinivå lite bättre! Jag har varit så totalslö hela kvällen, nästan somnat flera gånger. Jag som skulle tvätta och fixa med massa viktigt. Inte då. Men nu - klockan 22.25 - får jag myror i benen och inspirationen flödar!

Jag vill rensa i garderoben, laga lunchlådor till hela veckan, pyssla med fotoalbum, jag vill till och med ut och springa! Jag som inte ens kommit i närheten av någon form av träningsaktivitet sedan i november.

Och alltihop började med rosettknuten. Undrar hur svårt det är att göra vårens mest hypade frisyr? tänkte jag. Det visade sig vara väldigt enkelt, jag behövde inte ens tupera håret. Men Lilla My-looken kändes alldeles för extrem (eller för mycket fashionista) så jag väljer att ha den på sidan, plattare mot huvudet i stället. Det tycker jag är sött.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Det var en fin variant på denna frisyr som jag typ tröttnade på innan nån hade den offentligt. Hehe, var du ute och sprang då?

Anonym sa...

Åh så fint!! Finaste frisyren någonsin! Jag har försökt och försökt få till rosetten, men jag har för långt hår. Otto Balle, också

Anonym sa...

Det var då jag som skrev det där, men det gissade du säkert.. /Anna

Vintage and Stardust sa...

Riktigt sött! Ja, undrar varför inspirationen alltid kommer under dygnets senare timmar? Men det är iaf tur att det finns helger;)

Annika sa...

Den där rosetten var ju riktigt snygg, mycket finare än den mitt på huvudet. Fast jag fattar inte hur man gör, men det spelar ingen roll för det går nog ändå inte att göra med mitt knasiga hår.

Anonym sa...

Vad fint det blev! mycket finare än den som alla har nu!

LIA sa...

Haha, jag har också testat rosettfrisyren, men den blev inte alls lika fin som din! Jag försökte göra den mitt på huvudet men det såg mest ut som...jaa, jag vet inte, en slarvig knut? :) Måste försöka igen!

Anonym sa...

Guu vad snygg den vart! Hur gör man den, eller hur gjorde du den? Kram

Stila sa...

Nelly: Jag ska lägga upp en beskrivning om jag får tid!