torsdag, mars 13, 2008

Musik

När jag gick i gymnasiet så var jag helt insnöad på amerikansk rock. Counting Crows och Matchbox Twenty var de absoluta favoriterna. Tyckte att jag var orginell tills jag fick reda på att de var några av USAs mest kommersiella band runt millenieskiftet. Eller som recensionen på deras senaste platta Exile On Mainstream lyder på iTunes:

"Not only
exiled to the mainstream, Matchbox Twenty rules the mainstream, and the band wears the mantle proudly. Making music that appeals to a wide audience while retaining a certain excitement an vitality takes real skill and devotion (...) Exile celebrates the band's history and astonishing popularity - in ten years, they earned five Grammy nominations and had more Number One hits than any other artist in Adult Top 40 radio history."

Hur som helst är de fortfarande alldeles underbara och likaså är Counting Crows som nu släpper ett nytt album den 25/3. Lyckades få tag på ett underbart spår från plattan som låter precis som det ska göra. Leta fram "When I dream of Michelangelo", eller njut av de gamla goda spåren. Holiday in Spain är mest spelad i min iPod. (Ignorera den konstiga videon, det finns ingen musikvideo till låten). Sweet sixteen för mig indeed.

1 kommentar:

Miss Upsey Daisy sa...

Counting Crows är helt underbara. Mitt CD köpstopp kan vara över den 25/3 ;-)