söndag, mars 30, 2008

Långa helgen

Sorry att jag inte bloggat på ett tag, har inte haft tid! Kvällarna har varit fullspikade. Det här är vad jag har hittat på:

Onsdag: After work med solstrålen Nathalie på Herkules
Torsdag: Middag och vin med Anna. Vi gjorde världens godaste efterrätt. Gör den själv:

Frukt:
Färska jordgubbar
Mango
Päron
Kiwi
Gott mojs:
Flytande honung
Rivet citronskal
Hackad mynta
Sås:
100 g vit choklad
1 dl grädde

Hacka frukten och blanda med mojset. Värm grädden i en kastrull och låt chokladen smälta där i. Servera frukten med såsen ringlad över. Det blir helt otroligt gott. Överraskande gott. Mycket godare än man någonsin kan ana! (Receptet kommer från Arla)

Fredag: Chili con carne och nybakade klibbebullar med Charlotta, Bella och Lisa. Sedan 10-årsjubileum på T-bar. Flourtanten bjöd på mintshots och det var fullt ös från 22 till stängning.
Lördag: Bakisdag med Lisa. Lång frukost och strövande på stan. Köpte tjusiga byxor på Åhléns.

På kvällen var jag tvungen att tacka nej till Annas spontanfest (sorry anna) pga av extremt halsont. Men det gjorde inte så mycket, för jag fick äta hemlagad thaimat med Charlotta och Lisa istället. Vi kollade på Körslaget. Vilket klockrent Svensson-nöje, det går rakt in i hjärtat!

Idag har jag en ny kjol från Topshop, mina prima ballerina-örhängen och lite isblå kajal i ögonvrån. Det är fint tycker jag.

Nu ska jag kila till jobbet och ikväll ska jag på spex. Hoppas att ni också får en fin söndag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag gillar verkligen din hårfärg! Har velar färga länge...fast vågar inte..är rädd att det inte passar...har aldrig färgat mitt hår :) aja. nice blogg iaf. ha det gött!