söndag, mars 09, 2008

Baktips

Blev sugen på att göra scones. Tänkte att jag skulle blanda i nåt gott i hälften av degen, men jag kunde inte bestämma mig för vad, så jag plockade fram muffinsformar och gjorde massa olika fyllningar istället!Jag tog alltså bara ett klassiskt sconesrecept (fast gjorde det nyttigare med milda culiness och fullkornsmjöl istället) och blandade i vad jag hade hemma. Det blev:

- Riven ost och blandade örter (hade en kryddblandning med oregano, basilika, timjan mm)
- Svarta oliver och soltorkade tomater (hacka och blanda i)
- Olivtapenad med chili
- Blockchoklad och hallon (se till att baka in chokladen inuti, bränd choklad smakar blä)
- Choklad och chrunchmüsli

Sedan klickade jag bara ut det i muffinsformar. Alla blev goda, man kan blanda i i princip vad som helst, men första och sista blev bäst!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh nu blev jag sugen!
PuSs<3

LIA sa...

Grattis på födelsedagen i efterskott! Kul att du bloggar igen förresten! Har saknat din blogg :)

Anonym sa...

åh va gott

Annika sa...

Men helsike vad gott det låter och ser ut. Kallar du dem sconesmuffins? :) De ser iaf ut som sådana.

trapid sa...

Det ser jättegott ut! Det är ofta de "spontana" recepten som blir bäst :)

Anonym sa...

Men åh du är ju tillbaka! Kuligt, du är ju en sån grym inspiration =).