tisdag, februari 19, 2008

SVT

Jag har inte haft en tv sedan i mitten på december. Från början brydde jag mig inte, jag tittade inte så mycket på tv i alla fall. Jag började lyssna mer på musik och läsa mer böcker. Mysigt.

Men nu har jag abstinens! Jag saknar nyhetsmorgon och jag saknar kvalitetsserierna och framför allt saknar jag slötittandet medan man äter och fixar med annat. Så nu har jag börjat titta på webb-tv på svt, det är ganska smidigt. Svårt bara att veta vad man ska kolla på...

Läser gör jag en del fortfarande också. Läser en riktigt bra bok just nu som heter "Allt för min syster" av Jodi Picoult. Riktigt gripande och lärorik i flera bemärkelser. Rekommenderas! Men nu är jag så trött på all musik jag har. Någon som har någon bra ny skiva att tipsa om?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Nya filmen Junos soundtrack speciellt loten anyone else but you!!!

Anonym sa...

Älskar Maroon 5's senaste. Den kanske inte är ny men har du inte lyssnat på den gör det. Alla låtar är hur bra som helst!

Stila sa...

Kristina: Jo, den skivan har jag redan lyssnat sönder mångt och mycket - älskar maroon 5!

Lovisa sa...

Have I been a fool med Jack Peñate är ett hett tips, matinee heter albumet. Värt att lyssna på, många gånger! :)

Anonym sa...

Den boken är fantastisk, men så sorglig! Oväntat slut dock.

Ellinor sa...

Jag har ju ingen som helst aning om vad du lyssna på för musik, men jag tipsar ändå! :D
- The Arks andra album In Lust We Trust är ruskigt bra (men gammalt..)
- nyare är Kate Nash's "Made of Bricks" (2007)

Blogga på!

Anonym sa...

Lykke Li :)

Anonym sa...

Man kan även se många av TV3's egna program på nätet (utan reklam!).

http://viastream.player.mtgnewmedia.se/inner.php?TvSkin=tv3_se