onsdag, februari 20, 2008

Pressrelease 2008-02-20

Topshop öppnar nya butiker

Svenskarna har fått smak för de senaste trenderna från London, nu expanderar Topshop i Sverige. 21 februari öppnar Topshop i Shoppingstaden Skärholmen (f d Skärholmen Centrum) och inom kort är det även dags för Vällingby Centrum. Då finns det sex Topshop-butiker i landet och fler ska det bli.

– Vi siktar på att ha runt 15 butiker inom två till tre år, berättar Åke Hellqvist VD för Topshop. (...)

Ni är många som har undrat om Topshop ska öppna just i er stad snart, men mer än så här kan jag inte berätta!

3 kommentarer:

Linas inredning sa...

Vad kul med fler butiker! Nu håller jag tummarna att Topshop dyker upp i Västerås, även om butiken i Lund är den jag handlar i när jag är hemma i Skåne.

Annika sa...

Haha, lustigt att öppna en i Vällingby. Känns inte som rätt ställe riktigt. Fast då kan man dra dit om något tagit slut i Souk-gallerian förstås.
Jag saknar mest alla de där andra små märkena som finns på stora Topshop i London.

Anonym sa...

Kul med fler butiker, men hur kommer det sig att det snart finns fyra butiker i Stockholmsområdet men ingen i Malmö, Uppsala, Linköping etc? Stockholmskoncentrationen är synd på garderoben men bra för plånboken :)