onsdag, januari 30, 2008

Vårtrender enligt Topshop, del 1

Tillbaka från England, full av inspiration! Fick tjuvkika en hel del på vad som komma skall i vår, och hur Topshop valt att tolka vårtrenderna. Verkar mycket lovande måste jag säga!

Trendhösten har varit så tråkig så att man nästan somnade. High street-marknaden bjöd inte på något nytt och fräscht, allt var bara smått omsydda varianter av förra höstens stora trendträffar. Inget spännande alls! Men nu till våren är det nytänkande som gäller (även om en del favoriter stannar kvar), med nya plagg och former. Vi kommer även att få se en hel del svåråtkomliga kändis- och modebloggsfavoritplagg nå oss dödliga, och tro mig - you will like it!

Mer exakt vad allt innebär kommer efter hand, jag har massa bilder. Först ut ett litet urval toppar, och trender och tankar kring dessa:

Volanger och transparent - du har läst det i modetidningarna och Topshop är som vanligt alltid med på det senaste. Observera den dragkedjan, som ger lite tuffare uttryck till de feminina volangerna. Inspirationen kommer från Christopher Kane.

Mer volanger och fina toppar. Älskar t-shirtar i stilen ovan, just denna hade riktigt sjysst modell med assymetriskt ihopsydda delar.

Småblommigt är en annan stark vårtrend som Topshop verkligen tagit vara på. Vi har massor av söta blusar och teadresses i butik redan nu. Och koftan är ju söt som socker!

Batikmönstrat (eller tie-dye eller dip-die) började det ju snackas om redan förra våren, i synnerhet i och med Prada-väskan, men nu slår det i butikerna på rikigt. Vad tycker ni? Coolt eller kräkfult?

8 kommentarer:

Anonym sa...

okej jag dör för den första

LONDONBLOGGEN

Vera sa...

finfina grejer.

Annika sa...

Åh vad snygga saker. Insiderinformation gillar jag :)
Nu blev jag äntligen lite shoppingsugen igen. Tack :)

Anonym sa...

JAA du har börjat blogga igen!!!(märkte det nu:P)

Anonym sa...

Jag gillar batik om det är rätt färger. Exemeplvis den orangerosa saken som Laredoute har just nu gillar jag inte alls. Too much for me. Annars älskar jag volanger, gött att de kommer tillbaka.

Anonym sa...

Hej hej, hade helt missat att du börjat blogga igen :). Vad kul. Nu ska jag följa din blogg igen.

Anonym sa...

Hm... jag är kluven till batik. Har som vanligt svårt att vänja mig vid att saker som var populärt på högstadiet kommer tillbaks. Men om några månader sitter jag väl där med en batiktopp, haha :-)

Anonym sa...

äntligen är du tillbaka!