söndag, januari 27, 2008

Underbara söndagar

Fördelen med att jobba heltid är att de lediga helgdagarna. Sedan jag var 16 har jag haft extrajobb och totalt oregelbunden fritid, därför uppskattar jag söndagarna så extremt mycket! Speciellt om man är sådär lagom bakis och får spendera dem på caféer med vänner, i soffan med en bra film eller ompysslad hemma hos familjen.

Idag har jag och Charlotta promenerat runt hela stan i det fina vädret och ätit världens godaste mackor på Coffebreak. De är aldrig så goda som dagen efter en festkväll. När jag är lagom bakis är det som att mina sinnen hamnar i skön obalans, smak och känsel förstärks på ett underbart sätt, medan tal och hörsel blir helt luddigt. Mycket angenäm känsla, så länge dagen inte kräver något mer än slöande av mig.

Nu ska jag städa undan efter förfesten igår med sköna tjejerna Hanna, Tinny och Bella, sen ska jag packa väskan.
Sen ska blir det inte mycket bloggning på några dagar, imorgon åker jag till England med jobbet för utbildning om de nya vårtrenderna, visual merchandising mm. Tillbaka på onsdag, torsdag tror jag. Tjing!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ah vad roligt att du har borjat blogga igen Lova! Det har vi langtat efter! Hoppas allt ar bra, jag har precis last ut en bok som heter Fashion Babylon som du maste lasa. Den handlar om bakom-kulisserna-high fashion, och mycket om vilken inverkan TopShop har pa industrin. TopShop namns hur manga ganger som helst. Och inte minst innehaller den hur mycket smaskigt skvaller som helst om modeller och designers..! KramKram //Anna

dddd sa...

Ha det superkul i England. Jag var i London för några veckor sedan och längtar tillbaks...

Annika sa...

Trevligt med England. Jag åker till London knappt två veckor och jag hoppas att Topshop har massvis med roliga kläder :)

Kerstin sa...

Vilken fin rödprickig pingla :)