lördag, januari 26, 2008

Morgonkul

Idag har jag varit vaken i tjugo minuter och skrattat högt åt tre saker:

• När jag vaknade så låg jag som på en sjukbädd, spikrak, i halvsittande ställning med stora kuddar bakom ryggen och med händerna hårt knäppta - hur knäppt är inte det?!

• När man skriver "gästlista" på snabbskrivningen på mobilen så blir det "hästkista". Vad är det? Gästlista finns inte ens med! Hahaha. 100 spänn på att T9:s programerare har fullt av sådana här medvetna roliga ordförslag. (Fast roligast är ändå fortfarande när man skulle skriva namnet på högstadiekompisen Marco, som hade ovanligt stor och sned näsa, för vad blir det? Jo, "näsan" förstås!)

• Sen har jag skrattat ett lyckoskratt för min gamla chef Therese skull, för i natt blev hon mamma till en liten Lilja!


Sen har jag inte skratttat åt att jag vaknade 10.00, och somnade 05.15. Det är ingen optimal start på dagen. Speciellt inte eftersom jag ska jobba en stund idag och ut ikväll.
Igår käkade jag middag hos mig med en kompis. Det var meningen att det skulle sluta där, men så blev jag övertalad att gå ut på stan en sväng iaf, vilket jag är glad att jag gjorde, det var en rolig kväll!

Klädd var i jag i hösten snyggaste kappa, samt en väldigt rockchic outfit under. Kanske lite over the top med nitar både på örsnibbarna, bältet och t-shirten, men hey, det blir roligare om man vågar gå all the way.

Och hey, jag tror jag är Victoria Silvstedt som blandar in engelska uttryck i var och varannan mening i stycket ovanför. Suck, jag är så töntig ibland.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ahaha! Ellens lillasyster Amalia sover alltid på rygg med armarna korsade över bröstet och ett religiöst uttryck i ansiktet. Ser ut som en nyligen hädengången eller en mumie. Ja! Vi måste göra allt det där som du skrev att vi måste göra. Eric vill gärna laga mat åt oss och kanske någon mer. Daniel? Nina? så roligt att du gillade bloggen min.. får se nu om jag kan hålla inspirationen uppe. Vill ju gärna skriva om litteratur, men det verkar de flesta skita rätt mycket i. Ha det så underbart i England, min sköna. Hör av sig!

Anonym sa...

Ett ord som känns aningen överflödigt i T9 är "dubbelfitta"