måndag, oktober 08, 2007

100 Mbit/s finally!

Ikväll har jag fixat mitt bredband, (det tog ju bara två och en halv månad)! Jag har dock insett att uppskjutandet av detta ärende är att ganska bra bevis på mitt minskade internetbehov. Bloggberoendet jag led av i dryga 8 månader har successivt mattats av till nästan ingenting. Nu är jag mest bara inne på min och bästa vännernas (varav vissa är långt hemifrån) privata girl-talk-blogg för att läsa senaste skvallret.

Jag hoppas och vill gärna fortsätta med bloggen nu, men jag tror att jag lurar mig själv om jag säger att jag kommer att börja ordentligt igen. Det är tråkigt, speciellt när man läser alla era gulliga kommentarer (tack!). Vi får se hur det blir helt enkelt, hur väl tiden räcker till, jag jobbar så mycket nu.

Jag kan iaf börja med att dra igång recept-kategorin igen och slänga in ingredienserna till den smarriga smoothien jag precis fick i mig!


Lovas coco/pine-smoothie
(2 stora glas)


• 1/2 burk kokosmjölk light
• Plus lite vanlig mjölk
• 1 burk krossad ananas
• 1 kiwi
• 1 lime

Skala kiwin, pressa limen och mixa alla ingredienser med några isbitar - yummi!

(Självklart kommer inte smoothien att bli rosa, det är ett gammalt foto. Den blir ljusgrön med svarta kiwiprickar. Spejsigt värre!)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Fick så mycket inspiration av dina outfits. Jag håller tummarna för att du börjar blogga igen!

Annika sa...

Hur många gånger ska jag behöva skriva: "Trist att höra!"?
Jag saknar Stila, bli beroende igen snälla.

Kerstin sa...

Åh, vad smaskigt. Tack för receptet...

Anonym sa...

åååååååååååå va trist jag som hittade din blogg precis innan du slutade...å fick sån grym inspiration...

Anonym sa...

Nejnej och åter igen nej , du får inte sluta . din blogg är den man kommer hem till efter skolan och förväntansfullt läser flera gånger om , du är lite som en förebild för mig .. och så ska du sluta :( neeeej . snälla du kan väl försöka ? utan din blogg - inget speciellt roligt att titta på på nätet.
jag är uppriktigt ledsen ... för din blogg är den bästaste nånsin . kram Lovisa :)

Stila sa...

Vad gulliga ni är! Jag ska försöka hitta tid (och en sjysst plats att fota på) men förvänta er inte för mycket. Kram

M sa...

Haha, jag började ju verkligen undra hur du lyckades få den så röd med utgångspunkt på det receptet... :)