måndag, oktober 15, 2007

Helgens bravader och äcklig lakritsdrink

Måndag igen efter ännu en härlig helg! I fredags var jag på födelsedagsfest följt av utgång i Malmö och fortsatte lördagen med fika och shopping på stan. Jag köpte de senapsgula lackpumpsen på H&M som visats flitigt i diverse modemagasin. Med dessa på fötterna dansade jag till balkan-bandet Hojfen Balagan på Mejeriet i lördags. På söndagen blev det bakisbrunch på sängen (ängeln Nina hämtade latte och brieciabattas), därefter kollade vi på Bellas fotbollsmatch med vår gamla klubb vi spelade i och sedan åt vi rejäla burgare på Viggos. På kvällen hyrde vi filmen Last Kiss med en killkompis vilket ledde till ytterligare 2 timmars relationsdiskussioner. Lovely söndag.



Min kamera är sjukt dålig, den går dessutom inte att ställa på högkant, så det är skitsvårt att ta foto med timer. Bilderna är gamla, men linnet användes i fredags! Det är från H&M, kjolen från Åhléns och skärpet second hand. Läppstiftet är färgen Fuschia från Maybelline.



Jag är lite hooked på smoothies och drinkar för tillfället och testade ikväll något som jag tyckte lät väldigt spännande, men tyvärr smakade det rätt illa. Så jag skulle nog inte rekommendera er att koka up 1,5 dl mjölk med fem smältande lakritsfiskar som man sedan låter svalna och mixar med 3 dl naturell yoghurt, en msk florsocker och sedan serverar med skivad kiwi och carambole. Det var nämligen inte så gott. Nu vet ni det! Godnatt.

15 kommentarer:

Anonym sa...

den där toppen som du har på dig från H&M ... jag har hört att den är väldigt genomskinlig, stämmer det? Har du ett linne under på bilden? Om jag velar mellan två storlekar, ska jag ta den mindre eller större då? (Jag tycker den verkar lite stor i storleken men jag vet ju som sagt inte).

Anonym sa...

förresten. var kan man köpa kokosmjölk? går det inte lika bra med vanlig mjölk? :)

Anonym sa...

snääällla , sluta inte ? ;D din blogg
bra bättre bäst!!!

Konsultpappan sa...

Det LÄT jäkligt gott, tycker lakriskungen i mig.

Men jag chansar inte.
Här kokas ingen mjölk med lakrits.

Tack för varningen.

Anonym sa...

jättesöt kjol iaf :D

Stila sa...

Amanda: Nä, med en bh i bra färg under går det att ha bara som det är. Jag har xs i mitt, jag brukar ha xs-s, det spelar nog inte så stor roll, de är rätt stretchiga.
Om du menar kokosmjölk till förra receptet så tappar du ju hela kokossmaken om du bytar ut den mot vanlig mjölk. Kokosmjölk köper du på konservburk i en vanlig mataffär.

Anonym: Gull!

Konsultpappan: Ja, det tyckte jag också, men några smaker krockade på vägen!

Nina: tackar:)

Anonym sa...

Din blogg är min enda länk på favoriter. Snälla fortsätt lägg upp outfits bilder. Förstår att du har mycket jobb, men ett klick med kameran så är det allt vi begär!
(kanske skaffa en ny sådan också?)

Kramar

Anonym sa...

Härligt att se att du bloggar igen! :)

Anonym sa...

Roligt att du bloggsar lite igen. TopShop borde betala dig för att köra lite mer, deras försäljning måste ha gått upp när du bloggade massa och visade upp deras plagg hela tiden. Är synd du bloggar mindre nu.

Anonym sa...

Underbar kjol

Anonym sa...

Bruker du å rette ut håret ? Med sånn glattetang? Eller er håret ditt helt naturlig sånn? Det er ihvertfall kjempefint :)

Anonym sa...

snyggt linne.

sofia sa...

hej såg dig på outfit.se och gillade din stil men på din blogg hur kan du få fram asså dina outfits kommentera gärna på min blogg hur man gör det skulle vara mycket snällt av dig
ha det bra

Josefin sa...

Mysig kjol!

Anonym sa...

Oj, vilken snygg outfit!