söndag, september 09, 2007

Lägesuppdatering

Tänkte att jag snabbt skulle bekanta er med läget, vad jag gör och har gjort. Jag har haft en av de bästa somrarna i mitt liv, sorgliga uppbrott till trots. Jag har haft såå kul! Det har varit en helt galen festsommar - jag har aldrig varit med om maken till röj tidigare. Otippat nog var fem dagar i rad på en ö utan elektricitet med 10 personer och en bergssprängare med 90-talsmusik det vildaste i festväg jag någonsin varit med om. Sen har det varit Barcelona, Roskilde, Öland, kräftskivor och temafester.

Parallellt med alla nöjen har jag tagit mig igenom en göra-slut-process med Isak vilket innefattat försäljning av vår lägenhet och inflytt i en ny. Lite plåster på såren var att lägenheten såldes med mycket god vinst och att jag fått tag i en hyresetta på bästa läge i Lund. Numera bor jag i världens bästa fastighet med 4 vänner i grannlägenheterna, däribland bästa vännen Charlotta. Det är verkligen Vänner-känsla över det hela!
På jobbet händer det också massa grejer. Nu har jag gått upp i heltid för att sedan framåt december bli - stolt inandning - butikschef för Topshop i Lund. Ska verkligen bli roligt! Min nuvarande chef är gravid så jag kommer att ha tjänsten i ett år under hennes mammaledighet. Jag var i England i sex dagar förra veckan med butikscheferna i Sverige för att kolla in senaste Topshopbutikerna, ny visual merchandising och hösttrenderna. Spännande!

Efter att alla härliga höstkläder kommit in på Topshop är min garderob nu fylld med läckerheter! Så fort jag fått tag i en kamera ska jag börja bjuda på inspirationsbilder igen. Tills dess är ovan och nedan ett litet utplock av outfits från diverse tillfällen i somras:

36 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du bloggar igen! Du verkar må finfint också :)

Anonym sa...

Äntligen! Har saknat dig i bloggsfären.

Maria - FashionFame sa...

Jaa! Äntligen är du tillbaka! Skönt att du haft en toppensommar iaf! Kul att du har vännerna runt om dig :D Låter verkligen som vännerserien haha =) Och va kul att du bli butikschef! Hur blir det med skolan förresten? Kramar Maria

Anonym sa...

Underbart att du är tillbaka :) Och stort GRATTIS till nya jobbet!

Anonym sa...

hej, kul att du är tillbaka (äntligen)

Camilla sa...

Å, härligt! Vad glad jag blir att du verkar må så bra. Och grattis till det nya jobbet! Välkommen tillbaka! Kram

Anonym sa...

alla är mycket till inspiration!

Anonym sa...

härligt att du är tillbaka!

Anonym sa...

Kul att du är tillbaka och att du mår fint! En liten fråga bara! Hur fasen lyckades du få tag på en hyreslägenhet i Lund? Och i centrala Lund dessutom? Jag har letat efter lgh där i vad som känns som en evighet, men utan resultat. Lust att dela med dig av informationen vart man kan vända sig?=) Ha det fint!

Anonym sa...

Antligen min kara!!!!!

Borjar nastan grata nar jag ser dig pa bild. Saknar dig sa sjukt mycket.

Underbart att du kor igang med bloggen igen. Men vilken fantastiks sommar vi har haft. Trodde inte det blev battre an den nar vi var 14. Men tji fick vi ;).

Men tack vare dig kan jag halla mig modeuppdaterad. Uniformen ar ett stilbrott.

Puss fran kompis Nina

Anonym sa...

Vad roligt att du är tillbaka, pumpkin! Och butikschefstjänsten - fantastiskt!Du får ta och glida över till Kph snart för lite röj. Det var så roligt sist! Pussa

Anonym sa...

NAJS att Du är tillbaka. Har saknat din blogg! Hade varit kul om du visade bilder på nya lägenheten också :D Ta hand om dig!

Anonym sa...

Vad kul att du är tillbaka och grattis till jobbet!

Anonym sa...

åh vad underbara de vita glasögonen är!

Anonym sa...

Välkommen tillbaka, det var på tiden:)

Anonym sa...

va roligt att du är tillbaka igen och att livet blev så bra ändå...
snygg i nya hårfärgen är du också!
kram kim

Anonym sa...

Kul att du är back on track :D Härliga outfits :D

Anonym sa...

Jaa, du ar back! Vad roligt.

Anonym sa...

Vad kul att du är tillbaka! Ser fram emot att börja läsa din blogg igen.

Fanny sa...

Åh va härligt att du är tillbaka!
Ska bli spännande att läsa om ditt jobb, verkar ju vara kalasbra :)

Anonym sa...

hejsan! gud va kul att se att du är tillbaka. verkligen grattis till butikschefs tjänten. du måste vara en av de yngsta någonsinn. kul att vissa satsar på unga utan erfarenhet som en 50 åring. det är verkligen en bra erfarenhet- önskar att vi alla kunde få den! grattis!

Anonym sa...

kul det låter, grattis till lägenhet och jobbet!

Anonym sa...

jättekul att du är tillbaka!

Anonym sa...

härligt att du är tillbaka! och STORT GRATTIS till din nya position, det kommer bli hur lyckat som helst!

Nonadodjoja sa...

Så kul att du är tillbaka! Du har varit saknad.

Anonym sa...

Är så glad att du är tillbaka igen, du är utan tvekan min favorit bland modebloggarna!

Anonym sa...

Du jobbar fortforande på topshop? Har ni möjligen Alia's kollektion? Bla denna: http://bp3.blogger.com/_luk5nANxdik/RuBWPTQ0DJI/AAAAAAAAEWk/CS_C-qpJmaQ/s1600-h/switch1_normal.jpg

Anonym sa...

Härligt att du är tillbaka på bloggen, har saknat dig :) Åh! Tusan så roligt att bli butikschef för Topshop! Låter helt underbart!

Anonym sa...

wohoo! massa grattis! och väldans Skoj att ha dig tillbaka här!!! :)

Anonym sa...

Jätte snygga outfits! :)

Anonym sa...

Oj så många snygga outfits! Låter som en tok bra sommar :) Ha de gott.

jenfager.blogg.se

Anonym sa...

Otroligt roligt att du bloggar igen! Jag förstår om du inte har lust att vara alltför privat, men har du nån möjlighet att berätta vad det var som orsakade uppbrottet mellan dej och din pojkvän? Jag har själv pojkvän sedan 3 år och jag börjar fundera kring hur man vet om det verkligne är just vi två som gäller. Det skulle vara till stor hjälp att höra någon annans erfarenhet. Återigen- jättekul att du är tillbaks!

Annika sa...

Åh, du är tillbaka! Hurra!

Anonym sa...

KUL att du är tillbaka snyggve, och ger oss massa härlig inspiratioooon :D

Stila sa...

Kajsa: Mejla mig så kan jag svara där! hjälper dig gärna med den erfarenhet jag har.

Anonym sa...

Du har cool klädstil :)