lördag, juni 30, 2007

Packlista till Roskilde


Idag har shoppat festivalsnacks och andra förnödenheter och nu sitter jag och bränner skivor. Killarna har fixat musikanläggning till vårt camp! (Ordet "camp" låter för övrigt oerhört töntigt, speciellt om man inte hört det förut, jag vet).

Någon bad mig skriva ut min festival-packlista. Det finns redan en mängd bra sådana att söka på google, och nu är det väl verkligen i sista sekunden, men här är några bra tips ändå:

• Gummistövlar
- om det regnar är du körd utan stövlar. Blöta fötter förstör vilken festivalstämning som helst.

• Kläder

- det blir kallt på kvällen, se till att du inte fryser. I övrigt har jag med mig några basoutfits och en mängd scarfs att variera med. Även lite bangels, skärp och läppstift för att piffa till sunk-looken.

• Våtservetter och sminkservetter

- Funkar hur bra som helst som substitut för den dagliga duschen.

• Öronproppar

- för högljudda konserter, visst, men även för att du ska kunna få en blund på natten. En festival sover aldrig.

• Liten väska

- om du har bra fickor på din jacka så skippa väskan. Men om du vill ha med kamera, mobil och sånt ut på äventyr så krävs en liten behändig väska. Tidigare år har jag kört på den hemskt otrendiga, men oh så praktiska, magväskan.

• Mat och snacks

- på Roskilde äter man himmelskt gott, matstånden är oslagbara. Men vill man vara sparsam kan man snåla in på frukost och mellanmål genom att ta med hemifrån. Bra mat är knäckebröd, mjukost på tub, äpplen, kex och godis.

• Annat bra:
Ficklampa, handduk, spegel, nagelfil, huvudvärkstabletter, silvertejp, regnponcho, solglasögon, kamera, toalettpapper, tuggummi, kniv, plastflaska, kudde. Här är också en bra och småkul packlista.

Trots att regnet ska ösa är jag lika glad ändå - iiiih vad jag längtar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul med festival! Hoppas att ni får bra väder, så du slipper stövlarna.

Anonym sa...

Vill faktiskt tacka dig - ska iväg till Uppsalas Reggaefestival imorgon och har hjärnsläpp över vad som bör packas med för tillfället.

Joseph sa...

Jag gissar att stövlarna behövdes.