fredag, juni 29, 2007

Moschinoväskan



Här är en lite bättre bild på Moschino-väskan jag köpte i Barcelona. Den hittades på bästa vintagebutiken "Le Swing", som låg på gatan Riera Baixa. Den hade även en systerbutik ett par gator bort. Där fanns massa läcker vintage Chanel, Dior, YSL mm..

Bortskämd med billig secondhand som man är tvekade jag till en början på priset, men när jag insåg att den kostade lika mycket som en läderväska på Topshop så slog jag till. 79 euro fick jag ge för den. Kommer att bli lovely i höst!



Jag är för övrigt lite nyfiken på Moschinos nya doft "Funny". Den ska dofta blommigt och fruktigt av apelsin, röda vinbär, jasmin, pion, cederträ och ambra. Någon som har luktat på den?

16 kommentarer:

Anonym sa...

ascool väska :) fint med namnet i stora guldbokstäver!

Pernilla sa...

Snäääääälla kan du inte skriva en detaljerad packningslista över allt du ska ha med till Roskilde. jag håller på och packar nu men blir helt galen. vad ska jag ta med?? man tar ju aaaaaalltid för mkt :-) vilka saker/plagg klarar man sig inte utan

Anonym sa...

Med risk för att låta som en wannabeStila-människa: Färgar du håret, isf själv och då, vilken färg? Jag färgar aldrig håret, tills för några dagar sedan är missnöjd som sjutton och vill ha tillbaka mitt hår...vilket ser ut ungefär som ditt. ..

TAckelitack, Andrea

Stila sa...

Emma: Tack! Jag moschinos signumbokstäver är läckra!

Pernilla: Om jag hinner! Annars är mina måsten: GUMMISTÖVLAR (absolut viktigast!), kamera, silvertejp (saker går alltid sönder), magväska tycker jag är toppen (fast inte vidare trendigt direkt!), oömma jeans... ja, tänk på att ha med dig kläder så att du inte fryser - det blir kallt på kvällarna. Bygg upp en grundoutfit som du kan variera med olika tröjor och accessoarer. Om jag hinner skriver jag upp fler måsten. KOlla denna länken också! http://www.festivalfakta.se/fakta/guiden/packa_detta.html

Andrea: haha, nä då. Tips är ju poängen med bloggandet! Jag använder alltid Loreals casting toning - har aldrig blivit missnöjd med dem! Har färgen mörkbrun (eller så heter den nåt liknande). Lycka till!

Keers. sa...

Vilket väskfynd! :) Den är superfin!

Mikael M sa...

About Stila; ..du menar inte Tips och Trav? Missförstod, men när jag ändå är inne i kommentatorshytten; vad tror du om Jeff Winegum´s outfit,
http://zagolandet.blogspot.com

Anonym sa...

Åh, din väska är verkligen underbar! Vilket kanonfynd!

Anonym sa...

AsSötttt väska :D sedan blir jag sugen på lugg då jag ser din fina

http://spegelboll.webblogg.se

Stila sa...

Mikael M: jo, man hade ju alltid kunnat önska att det var så, men mina intresseområden har ju begränsningar. Ska på din begärna kika in mr W:s outfit.

Keers, elin och anonym: Tackar så mycket!

Anonym sa...

Riktigt schnygg! ;) Avis på Barca, har varit sugen på en tur bland secondhand-butikerna sedan jag såg ms Fahrman strosa runt Rambland!

Anonym sa...

Wow...grymt fin!

Anonym sa...

Gillar din blogg och din stil!

Anonym sa...

VAd snygg den var! Och Barcelona verkar ju vara super!! Ha det så kul på roskilde!

Sköna Helena sa...

Åh, jag älskar väskan! Jättefin!

Anonym sa...

mums vad fin!

Anonym sa...

hittade din blogg idag och måste bara säga att din väska är såå himla fin! gud vad avis jag blir! :) så, grattis till kapet! må så gott!