söndag, juni 17, 2007

Do it yourself


För längesedan köpte jag en bit tyg på IKEA, och nu har jag äntligen satt saxen i det! Så här enkelt kan du också göra din egen paperbagwaistkjol - hur kass du än må vara på att sy!


• Köp ditt dryga höftmått i fållad tyglängd från IKEA. Du får tyget i perfekt kjollängd - redan fållad upp och nere!


• Sy ihop tyget med två raksömmar (jag klippte mitt tyg i två likadana delar för att få mönstret rätt) och sväng in sömmen lite mot midjan. Sicksacka och klipp av överblivet tyg.


• Välj valfritt skärp du hittar hemma och dra åt i midjan - voila! Klar!


Tar ca 20 minuter att göra och kostar mellan 20-50 kr med IKEA-tyg. Superenkelt!


23 kommentarer:

Anonym sa...

Superbra tips! Riktigt cool blev den med det tyget

Anonym sa...

Jag instämmer. Tyget gav en cool effekt.

Anonym sa...

verkligen jättecool kjol! Bra gjort att använda tygmönstret på det sättet, blir väldigt effektfullt!

Keers. sa...

Så coolt det blev med tyget, nu kanske det är dags att man gör en egen...

Anonym sa...

Den blev jättesnygg! Måste verkligen kika in ikeas tyger.

Anonym sa...

Vad duktig du är! Blev verkligen jättefin, om det är så där lätt borde man kanske försöka själv :)

Christine Tallulah sa...

herlig og kreativt!

AnnaHelena sa...

Hej Lova! Allt bra? Jag tänkte bara kolla om du vet om ni har den här http://www.topshop.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=19551&storeId=12556&categoryId=67931&parent_category_rn=42344&productId=369344&langId=-1 klänningen på Nova? Jag är helt kär, så himla fin är den! Vad händer på midsommar förresten? Det verkar som det blir Öland för vår del. Känns inte så jätte välplanerat, vi kommer få sova i bilen.. Hahaha.. Ha det gott!

Anonym sa...

använder du photoshop? hur skaffade du det? var det gratis?

Anonym sa...

Skitsnygg kjol, jag gillar både tyget och modellen! Jag kanske försöker mig på att sy en :)

Stila sa...

Anna: Svarar på din blogg!

Anonym: Ja, det gör jag. Nej, det är inte gratis, (även om det säkerligen på något tjuvaktigt sätt går att ladda ner det). Jag fick det från pappas dator.

Tack alla:)

Sabine sa...

Det blev ju superbt snyggt alltså! Måste uttnyttja min mammas maskin nu när jag är hemma. :)

Anonym sa...

Hur får du bort omgivningen på dina bilder du lägger upp, t.ex. outfits bilder?

Mill sa...

Åh, vad sugen jag blev på att sy!

Stila sa...

Josse: Genom att använda verktyget i photoshop som ser ut som en liten trollstav. Den markerar hela färgområden, så om man står mot en enfärgad vägg kan man enkelt markera denna och sedan bara trycka sudda. Sedan för man justera lite med verktyget som ser ut som ett lasso, för att för hand markera vissa områden man vill ha bort. Men photoshop är vad som krävs alltså!

a spoonful of mint sa...

Så enkelt! Det måste jag prova, tack för tips.

Anonym sa...

Grymt bra tips, hoppas att det är ok att jag länkar till detta inlägg i min blogg? Säg till annars så tar jag bort det..

Jacqueline sa...

Hej Lova! Läser din blogg sen ett tag tillbaka och tycker att den är jätefin och jätteinspirerande! Sedan efter B-uppsatsen och seminariet kände jag att det var dags för en egen blogg :) Kolla om du vill. Ha det jättebra! /Jacqueline

Stila sa...

Carolita: Klart att det är okej! Kan du inte länka till din blogg här också så att jag kan kika?

Jaqueline: Naaw, tack! Jag ska genast kika!

Frida sa...

Oj vilken underbart tips. Borde kila ner på stan och införskaffa mitt nått härligt tyg och hem och så på en gång. Smart.

Anonym sa...

Sry trodde att jag hade gjor det!
www.chululi.blogg.se

Fanny sa...

Hej! Jag köpte samma tyg i höstas och sydde en väska av det :P Finns bild på min gamla blogg fashionfun.blogg.se.. (under kategorin väskor kanske..) Väldans va uppfinningsrik du är :)

Lova sa...

Hej!
Haha kul att vi heter samma namn... :)