torsdag, maj 31, 2007

Nytt (men ändå gammalt)


"Det finns något vulgärt i att visa upp sin konsumtion".
Den frasen vill inte riktigt släppa min skalle efter att den uttalats under konsumtionsdebatten i studiosoffan på SVT.

Att lägga upp en dagens outfit är enkelt att motivera - där har man skapat något som andra kan inspireras av. Men vad som är poängen med att visa upp vad man har köpt är lite svårare att reda ut. Likväl gör var och varannan modebloggare det, så något syfte har det väl.

Vulgärt eller ej - på bilden syns mina tre senaste tillskott i garderoben! En skärmkeps i läder som jag hittade på hatthyllan hemma i Borgeby, ett par välbehövda mjuka ballerina från Topshop och en liten läderväska från IM-tian (second hand) i Lund.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin skärmkeps!

Mickan sa...

Finfina saker din garderob fått:)

Anonym sa...

Var i Lund ligger IM-tian? Den måste jag ha missat. Den enda se handshoppingen jag känner till är Humana, Pingstkyrkan samt loppisen på södra esplanaden (om den sista nu kan räknas :))

Stila sa...

Cec och Mickis: tack!

Maria: Den ligger på Spolegatan, dvs samma gata som centralen fast en bit upp mot kung oscars bro. Ner i en liten källare. Det är verkligen en second hand butik, inte direkt vintage, mer s. esplanden-stil liksom. 80-åriga tanter i kassan. Men något enstaka fint kan man hitta! Har man storlek 35-36 i skor fanns där en hel del söta pumps.

Johanna sa...

Jag tycker att det kan vara inspirerande att se vad andra har köpt. Det kan ju vara något man inte alls tänkt på att man skulle kunna ha men när man har en bild på det inser man att det inte är så tokigt alls! Öppnar ögonen helt enkelt... By the way, gillar verkligen skorna!

Stila sa...

Johanna: sant, sant!
tack, jag gillar skorna skarpt jag med, väldigt söta på foten!

Keers. sa...

Supersöta skor! :)