torsdag, april 26, 2007

Glass och reklamfilm


Har precis mumsat Ben&Jerry's och kollat på en jättekonstig film
- "The Fountain". Den har fått höga betyg på Imbd och är säkert ett mästerverk av något slag men hu, nä - vilken bortkastad tid.

Browniebitarna i glassen är bakade av hemlösa i New York. Även om det är för ett gott syfte kan jag inte låta bli att tycka att det känns lite märkligt och malplacerat på nåt sätt. Letar efter bismaker av öl och parkbänk liksom...

Det blir ingen bloggning imorgon för jag ska iväg tidigt till Älmhult och vara statist/modell i en reklamfilm för IKEA. Jag har ingen aning om vad det är eller vad jag ska göra, mer än att jag ska hoppa upp på ett bord. (De ringde och kollade min vikt så att jag inte skulle paja bordet - haha).

Jag har varit IKEA-modell två ggr förut, den första bilden hamnade bara i Schweiz tror jag, då satt jag i morgonrock i ett badrum. Men i en köksbilaga som kom ut i höstas kan man faktiskt se både mina ben på en bild och mina händer och en fjädedel av mitt ansikte på en annan. Det ni!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Hej, hittade hit av en slump och måste säga att jag hittat en favoritblogg. Du verkar vara en jättehärlig tjej. Lycka till imorrn med reklamfilmen. Just ja, kom på en fråga jag hade. Kan inte du göra ett "kollage" med vilka sminkprodukter du använder i vardagen. Vilka dina favoritmärken är och vad färgerna heter. Det vore skoj :)

Tillvaron sa...

Det var inte dåligt! Älmhult är väl inte direkt någon höjarhåla, men kul lär du ju få! Ses vi i parken på Valborg?

Anonym sa...

Fasen vad roligt att medverka i reklamfilm för IKEA. Hur fick du det extraknäcket? Älmhult är för övrigt ingen håla - det är en dunderhåla! ;P Lycka till med filmandet idag.

Anonym sa...

AHAAA! Jag visste väl att du sysslade med någon form av reklam ändå!

Å de där med glass som var gjord av hemlösa (?) Huu, vet inte ens om jag hade vågat äta..så stingslig är jag.. =/

Sabine sa...

Åh gud vad roligt! Vem vet, schweizarna kanske går och undrar vem den snygga tjejen i badrock är! :)

Johanna sa...

Hoppas det går bra med modellandet! Och jag håller med om att det var en konstig kombination med glass/hemlösa, men det är klart, allt gillar ju glass!!!

Mill sa...

Vad spännande! Du måste visa bilderna på bloggen om du får! Ha en kanonhelg!

Maria - FashionFame sa...

haha vacoolt! Ha så kul :D

Anonym sa...

Hej! Vad roligt att vara med i en reklanmfilm. Hoppas det går bra! På påsklovet var jag i Barcelona och upptäckte då att de hade ett helt Ben & jerrys café, coolt. Hade ingen aning om det innan. Ha det bäst! Kram Elin