torsdag, april 26, 2007

Hjälp, tack!

Jo, jag har hittat tre fullkomligt fabulösa långa klänningar som jag inte kan komma på ett enda användningtillfälle för. (Jo, möjligtvis midsommar). Därför är det helt enkelt inte försvarbart att jag ska behålla dem alla tre! (Den tredje är inte i min ägo än, men har sedan ett tag tillbaka varit ett planerat inköp). Vilken ska jag ta?
De två första är från Indiska (spana in nr 2 hos Åsa också!) och säljs för det löjligt låga priset 349 kr styck. Framförallt den första känns väldigt prisvärd eftersom det är mycket tyg i ett jättefint silkigt material. Den tredje är från Topshop i jersey-tyg.

Så, mina kära stilmedvetna modebloggstjejer;
Vilken (alternativt vilka eller ingen) ska jag välja? Och när och hur kan man bära dem?

26 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Princess !
Wah, jag köpte den första ( svart och vita )igår och den är ju helt underbar! Den är så klassisk och man kan ha den anytime, på kalas, på middag, på kvällen på staaan:D
På grillning på en veranda.
U name it.
I loooove it.

( Keep it )

p.s Den flerfärgade är också l-o-v-e-l-y

Anonym sa...

Den vänstra skulle jag behållt.. Tycker generellt att man kan ha långklänning, eller kläder som upplevs "lite finare" lite oftare än bara vid enstaka tillfällen.. Ofta är ju dessa "finkläder" just fina och då är det synd att inte använda dem så ofta..

Anonym sa...

Hej & tack för din kommentar! :)
Ja, visst är ringen söt? Lillasyster hade fått den i en Barbie-tidning tillsammans med massa andra ringar. Jättesöta!
Kram/Nina

Anonym sa...

den första och andra var jättefina!
den tredje var inte lika fin.. om du bara ska behålla 1 så tycker jag nummer två!
jag förstår din tanke med att det är svårt att komma på användningstillfälle. det blir nog ingen långklänning för mig, men det är fint på er smala! :]

Anonym sa...

Åååå...jag skulle ha valt den i mitten, skitfin!

Anonym sa...

Jag gillar också den i mitten...färg!

Frida sa...

Den i mitten är finast tycker jag, med lite somrig färg!

Anonym sa...

Den tredje är verkligen i min smak...Annars är den i mitten supersnygg!

Anonym sa...

jag gillar den första allra bäst :)

Anonym sa...

Oj, vad olika smaken kan vara, men såhär med lite vårkänslor i kroppen tycker jag det bara finns ett alternativ, nämligen nr. 3! Vi svenskar måste våga klä upp oss lite mer, tänk också på att du lätt kan klä ner outfiten lite med typ en kofta eller så över klänningen. Tänk också på vilken du känner dig finast och bekvämast i, inte vår smak.

Maria - FashionFame sa...

Jag tycker du ska behålla den i mitten, den är hot hot hot!!! När du tröttnar på den så kan du sy om den till en kortare variant ;)

Christa sa...

Tittade på den mittersta idag. Så fin! Skulle absolut ta den.

Camilla sa...

Jag älskar både mönster och färg hos den tredje klänningen, dock är jag skeptiskt till jersey. Annars tycker jag nummer 2 är fantastiskt fin, perfekt till midsommar och andra ljumma sommarkvällar!

Christine Tallulah sa...

den i midten var nydelig til deg!

Anonym sa...

Behåll den som är längst till vänster :)

Stina (Klädstrecket) sa...

Jäklar vilken fast det har blivit på ditt bloggande! kul kul! :)

Frågar du mig så känns överdelen på den svartvita lite tråkig.

De andra två har en mer klädsam och mindre "tantig" (den svartvita är inte tantig heller..) skärning. De andra två är lite kaxigare. Den längst till höger är nog mest användbar av de två resterande kanske... Men den i mitten var väldigt fin i färgerna :)

Vet inte om jag var så mycket till hjälp!! :)

Anonym sa...

Alla tre var jättefina, kostar inte särskilt mycket samt kan användas vid ev. graviditeter nån gång i en avlägsen framtid.......

Anonym sa...

Jättefina allihopa, men jag skulle nog behålla nr 2 om jag vore du .

Babysaur sa...

Nummer 3 känns somrigast och skulle passa fint till midsommar!

Anonym sa...

jag tycker om den första mest!

Anonym sa...

Skulle välja klänning nummer tre :D den är finast till sommaren med söta färger.

Anonym sa...

Jag tycker alla var fina, men den första var nog bäst.

Anonym sa...

Å jag såg den svartvita på stan i veckan, underbar! Men jag köpte den dock inte...kunde inte komma på ngt tillfälle att ha den på mig

Anonym sa...

Behåll den första!!!
Den är grymt snygg .. :)

Anonym sa...

Den i mitten är sååå fin. Ta den!

Anonym sa...

den i mitten är uunderbar! :) jag kollade på den i affären i dag och blev kär! Använd dem jämt! :)