lördag, april 14, 2007

Bloggundersökning

Först och främst; jag skriver bloggen för min egen skull. (Det måste man påminna sig själv om då och då när man får dåligt samvete för att man uppdaterar dåligt) Men samtidigt så finns ju bloggen för att ni läser, så jag är mån om att ni läsare gillar det som skrivs! Därför får ni gärna svara på vad ni vill se mer av i bloggen. Först en förklaring av vad kategorierna innebär, sedan får ni välja ett första och andrahandsval.

Dagens outfit
Fler ”dagens” är fullt möjligt, men det innebär att förhållandevis oinspirerande outfits som jeans och topp också kommer att läggas upp - man orkar inte vara superkreativ varje dag:)

Personligt/min vardag
Mer om mig och min vardag och kanske fler vardagsfoton. Detta är kategorin jag är mest tveksam till hur den ska utformas - det är svårt att veta var gränsen går till vad som är ointressant. Förstår att man gärna ”lär känna” personen bakom, men samtidigt kanske det inte är så kul att läsa om vad jag gör på fritiden/jobbet/skolan. Eller?

Kollage/modeinspiration
Vill ni kanske se fler kollage? Kläder, acessoarer och prylar i inspirerande sammanställningar. Sen kan man tänkas bjuda på snygga streetstyle/kändisbilder man stöter på och finner inspirerande.

Inredning/prylar
Jag har inga ambitioner på att göra en inredningsblogg, men jag tycker hemskt mycket om inredning och gärna lägger upp lite inlägg då och då. Produktkollage, inredningstips, inspiration och hemma-hos-bilder.

Recept/hälsa
Det blir isåfall recept jag provat, ofta med tillhörande fotografier. Stilen är studentvänligt lättlagat med en twist. Mat, bak, frukost, kvällssnacks och drinkar. Några seriösa träningstips blir det aldrig, men jag har funderat på att göra en serie med nyttiga mellanmålstips och annat nyttigt och gott, för det gillar jag.

Tips och trix/pyssel
En bred kategori som innebär att jag tipsar om nyheter, erbjudanden, webbsidor, butiker, ja allt som man kan tänkas komma över som kan vara av intresse. Sedan blir det även kreativa tips och trix; mina pysselprojekt och utvecklingen med nya symaskinen.

Topshop
Eftersom jag jobbar där och 75% av min garderob består av topshopkläder är det ju ganska oundvikligt, men om någon händelsevis vill läsa ännu mer om Topshop (kanske om plagg vi får in till butik, trender på topshop, event-information osv.) så kan ni ju klicka för denna kategori.

Vad vill du helst läsa mer av på bloggen?
Dagens outfit
Personligt/min vardag
Kollage/modeinspiration
Inredning/prylar
Recept/hälsa
Tips och trix/pyssel
Topshop


[See Result]

Obs! Rösta på båda!

Vad vill du näst helst läsa mer av på bloggen?
Dagens outfit
Personligt/min vardag
Kollage/modeinspiration
Inredning/prylar
Recept/hälsa
Tips och trix/pyssel
Topshop


[See Result]

Slutligen: Lämna gärna kommentarer på vad ni tycker och tipsa gärna om fler idéer på inlägg ni vill läsa!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh det är så svårt att välja. Kan inte välja något som jag "helst" vill läsa om. Men outfit, inredning/prylar, recept/hälsa och tips och trix/pussel ligger mig varmt om hjärtat.

Sabine sa...

jag tycker faktiskt att du är en av de få bloggare som skriver om precis ALLT. Det är alltid varation och kreativitet i dina inlägg! Keep up the good work Lova!

Miss Upsey Daisy sa...

Håller nog med Sabine. Det är faktiskt skoj med en blandning av saker och ting. Personlighet är bra för man vill ju veta något om den som skriver.

Maria - FashionFame sa...

Det är svårt att välja ut en favorit men jag har gjort ett försök. Jag skulle vilja se mer utav tip, trix, pyssel osv :) Sen också kanske lite mer om dig själv =) de andra kategorierna har du ju redan med ibloggen =) kram /Maria

Anonym sa...

jag gillar verkligen din blandning av saker i bloggen. tycker inredning, pyssel och recept är extra kul, vardagliga saker liksom. dagens outfit och moderelaterade saker är förstås roligt, men jag tycker du har en lagom mängd av det. insideinfo från topshop är dock aldrig fel för oss topshopjunkies, hehe.

Anonym sa...

Hm... Jag har också svårt att rösta! Jag gillar precis den blandning du har nu med lite av varje. Det är det som gör din blogg så bra. Så: mer av allt då, om jag måste rösta ;-)

Gloom sa...

Mer sport, musik och varför inte ditt sexliv?