måndag, mars 19, 2007

Skivtipset!

Har köpt en massa bra skivor på senare tid! Just nu går den galet härliga Mika-plattan varm. Alla har ni väl hört Grace Kelly vid det här laget, och resten är fylld av precis lika sköna låtar. Påminner en hel del om Scissor Sisters, och Take your mama out tonight är lätt en av mina favvo-låtar, Roskildenostalgi på hög nivå!

Andra bra nya skivor att tipsa om är Timbuktus "Oberoendeframkallande" (Skönaste titeln på en grym platta, han är bäst), Salem Al Fakirs "This is who I am" (Något överskattad, men ändå för att han är årets mest hyllade underbarn), Snooks "Är" (Den är ju gammal nu, men fortfarande superbra), Norah Jones "Not too late" (för att den är skön som chill bakgrundsmusik) och soundtracket till "Dreamgirls" (för att 60-talssoul är så grymt svängigt!).

6 kommentarer:

Maria - FashionFame sa...

åhh han e helt underbar! tror jag nästan e lite småkär i honom haha

Vera sa...

Är helt såld på Mika jag oxå :b

Anonym sa...

Det som är så sjukt är att hela Mikas skiva verkligen är bra rakt igenom. Omöjligt att välja favorit liksom.
/Karin
http://cravings.blogg.se

Anonym sa...

Å det verkar som om jag bara måste köpa Mikas skiva helt enkelt! :) inte nog med att han gör sköna låtar, han ser ju hur mysig ut som helst! Tyvärr så tyckte jag inte alls att Salems skiva levde upp till förväntnigarna....:( men Snook dom blir man aldrig besvina på!:)

Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

Annika sa...

Mika? Who? Det kanske är något man ska ta och lyssna in sig på :)

Anonym sa...

Oh, geez! Du och jag har skrämmande lik smak i både musik & mode. Keep up the good work! :)