tisdag, mars 13, 2007

Kate Moss för Topshop

Nu har den första sneak-peeken på Kate Moss kollektion för Topshop visats. Detta i brittiska Vouge som kom ut i butik igår. Först ut är den urläckra lilla svarta halterneck-klänningen som ni ser på omslaget.

Själv har jag inte sett kläderna än, jag får kila in på Pressbyrån på rasten och se ifall de har tidningen. Kate Moss modellar själv och på People hyllar man kollektionen:

"There's tuxedo jackets, bikinis, party dresses, shorts and more -- and the best part is how low the prices are, with almost the whole line under $100. The 80 piece collection designed by the supermodel herself looks amazing, and no one is more surprised at how great the line is than Moss herself. 'It's so weird selling my own clothes. Who'd have believed it?' "

Hela 80 plagg i kollektionen alltså. Bra tycker jag, då blir det inte samma hysteri och "uppenbarhet" när plaggen bärs som det blivit med exempelvis Viktor och Rolf-plaggen för H&M.

Från och med 15 mars kommer man på Topshops hemsida sända podcasts som visar när Kate Moss sätter sin sista touch på plaggen innan de når butik och hemsida den 1 Maj.

6 kommentarer:

Sabine sa...

Vad spännande! Det här kan ju inte bli annat än superbra!

Anonym sa...

Tack för det fina berömmet på min blogg sötnos! Om jag är Kung/drottning på att rita så är ju du det på att klä dig fasligt snyggt. Blir alltid lika inspirerad av att se dina outfits. Önskar att jag också kunde se cool ut i heels men det går inte i snömodden här. Blä!

Ska springa in på ett gigantiskt, hoppas jag, Topshop i London om ett par veckor och kolla in Mossans kollektion. Ser fram emot det!:D

Anonym sa...

åh ser så framemot att se hela kollektionen! :) hoppas att kläderna kommer att vara i typiskt topshop-stuk!

Fröken J sa...

inte för att göra hänsynslös reklam för min egen blogg, men jag har scans från det numret av vogue :)
http://giirant.blogspot.com/2007/03/kate-moss-i-aprilnumret-av-vogue.html

Anonym sa...

jag läste att den skulle komma i butik sen 27 mars..

Stila sa...

Mikkan: eeh... detta inlägget är från 2007....!