tisdag, januari 16, 2007

Skönhetstips no 2

Här kommer fler beautytips! Med produkter inbakade även här.
Fotvårdskit från Apoteket - Vet inte om det fortfarande finns, men för några månader sedan köpte jag ett kit med lite gott och blandat för fötterna på Apoteket. Fotbad är lyx, och att sedan fila och kräma in gör fossingarna gott! Smeta på ordentligt med kräm, ta på ett par tunna sockar eller plastpåsar och behåll på över natten.

Happy Derm Cleaning Mousse och Ansiktscreme från L'Oreal - Jag blir trött bara jag tänker på tiden då jag använde mig av bomullspads, eye makeup-remover, rengöringslotion och ansiktsvatten. Denna superba rengöringsmousse får bort allt och känns skonsam eftersom whipped cream-texturen gör att man slipper gnugga. Lägg en klick i handflatan, massera in och skölj med vatten, klart! Anisktskrämen är också toppen och luktar ljuvligt!

Tandborste + Läppbalsam - för vintertorra och fnasiga läppar är detta en enkel dunderkur som fungerar: Efter kvällens tandborstning så peelar du försiktigt dina läppar med hjälp av tandborsten. Smörj därefter ett rikligt lager (riktigt mycket alltså!) med ditt favvo-läppbalsam (vaselin eller eighthour funkar bäst tycker jag) och sov sedan med detta på. När du vaknar torkar du av överflödet och har mjuka kyssvänliga läppar igen!

11 kommentarer:

Kerstin sa...

Åh, jag MÅSTE fixa mina fötter pronto - de är så äckliga.

Mary Lady Luck sa...

Det där med peeling med tandborsten fungerar inte riktigt för mig.. vet inte varför. Har en speciell produkt från Makeupstore för det med små peelingkorn istället och så kör jag med Decleors Lip Balm efteråt. Sen ser jag ut som Angelina Jolie :)

Anonym sa...

Tack så mkt för kommentar hos mig..och för jättebra tips här. Jag är fortf. i det stadiet när jag håller på att "lära mig" blogga - därav har jag inte hunnit kolla in andras bloggar så mkt än. Men nu har jag kolla tin fröken Stilas blogg - och den är ju jättefin:-) Tjipp

Mill sa...

Fotbad it is. Redan ikväll. Vinterfötter är inget jag gillar.

Laila och Johan sa...

Toppentips, tackar och bockar!

Sabine sa...

Jag älskar också Happyderm, superbra produkter till ett billigt pris. Fötter blir vekligen ignorerade på vintern, man ser dem ju knappt och därför blir det lätt att man "glömmer bort" att fixa dem.

j sa...

åh, jag måste också ta fotbad. snart!

Stila sa...

Kerstin: haha:)

Mary: Ja, det funkar säkert bättre. Men min metod är nog billigare:)

Mia: Nöjet var på min sida, tack ska du ha:)

Mill: Jag hade inte bangat fotbad ikväll jag heller. Tid, någon?

Loppanlej: Så bra att de tilltalar!

Sabine: Ja, happyderm är bäst i sin prisklass!

Josefine: Jag med!

Anonym sa...

bra tips! (: så Happy Derm Cleaning Mousse tar bort även t ex mascara ? det verkar ju super. som du säger, man ORKAR inte hålla på med pads, remover och allt vad det är.

Stila sa...

Emma: Japp, det gör den! Ibland kan man behöva dra en tops längs inre fransraden för att få bort de sista resterna, men den funkar på ögonmakeup också!

Anonym sa...

den där Happy Derm Cleaning Mousse , hjälper den även om men har mkt finnar? funderar på att köpa den :)/ tjej 14 år