onsdag, januari 17, 2007

Världens bästa Mac

Ni måste, måste, måste kolla in reklamsnuttarna från Mac! De är underbart roliga och så fullkomligt klockrena! Se och lyssna noga, för det är precis så här det är! Att det överhuvudtaget finns någon som föredrar PC framför Mac (för annat än slöhets-skäl) är för mig ett mysterium. Jag älskar min Mac så mycket att jag nästan känner för att skriva en hyllningssång. Men bara nästan... ;)


Titta på alla reklamfilmerna ---> här <--- och förstå hur mycket roligare en Mac är! Även om det förstås är mest roligt för mac-användare.



Orkar du inte kolla på alla (vilket jag absolut tycker att du ska göra) så titta i alla fall på Tech Support, Counselor, Better Results, Accident, Angel/Devil och Trust Mac. Men alla är lugnt sevärda!

8 kommentarer:

Sabine sa...

Hey! Tänkte bara fråga en fråga, vilken nation är du med i? Jag har nämnligen inte skrivit in mig på någon ännu, så jag tänkte fråga om du har ett extra gott öga för någon? ;)

Stila sa...

Sabine: Jag är med i Lunds nation, men jag är tyvärr inte ett dugg engagerad. Om du vill engagera dig och gå med i utskott osv så kan det vara en idé att höra sig för vilken som passar dig bäst (Lunds är väl generellt bra, den största liksom), men annars spelar det verkligen ingen roll. Lunds och ÖG:s är kända och av blandad publik, malmös är mest stockholmare och lite finare i kanten, och göteborgs är nåt däremellan. Smålands är vänstervridet. Västgöta har mycket utbytesstudenter. De andra.. tjaa, bättre än så vet jag inte! Lycka till i ditt val!

Anonym sa...

Jag håller med dig - jag ÄLSKAR de där Mac-reklamerna! Har de gått i Sverige också nu? Jag var tvungen att kolla in allihop på YouTube när de gick här i Oz. Bäst är att jag får skratta lite hånfullt och peka på pojkvännens fula PC ;-D
Nu när jag har min snygga, silvriga, underbara MacBook Pro kan jag aldrig tänka mig att gå tillbaks till en gammal PC, ha ha.
Konstigt att alla som bytt till Mac blir såhär Apple-religiösa.

Anonym sa...

Det är så roligt för pc-ägare svär och skriker åt sina datorer medans vi mac-ägare gullar med dem och pysslar om våra datorer. Det säger väl rätt mycket om skillnaden, hehe. Sitter på tåget nu så jag tror inte det är en sån bra idé att köra igång en film, men jag får kolla när jag kommer hem!

Stila sa...

Em: Ja, fast det är ju inte så konstigt egentligen, fullkomligt befogat! Jag är infödd mac.lover. Min pappa har hyllat mac sen jag var en liten plutt. Fast det är först iom mac os x som jag blivit rikigt frälst.

Reklamerna har inte visats i sverige, det var pappa som visade mig dem på apples hemsida.

Sofia: Eller hur:) Kolla när du kommer hem! De är superkul:D

Anonym sa...

Jag har också en Mac och efter att ha använt OS X kan jag aldrig tänka mig att återgå till Windows. OS X är så mycket snyggare och användarvänligt! :)

Ska kika på reklamerna nu!

Anonym sa...

Jag har kikat på allihop nu. Vad roliga de är, känner mig sugen på att köpa en Mac. Får komma ihåg det till nästa gång det är dags för ny dator.

M sa...

Haha, jag älskar Mac adsen. De är så klockrena. Ser om dem alla en gång till, bara för att du länkar så subtilt till dem :)