söndag, december 10, 2006

Stövel-make over

Efter det att jag för längesedan uppmärksammade stövlarna från Skopunkten ovan kilade min mor iväg och köpte dem till sig själv, och nu har jag lånat dem för ett tag.

Dock är de inte i samma skick som när de köptes, eftersom mamma av misstag råkade ta fel papperstuss när hon skulle torka bort lite vatten från skon. Papperstussen hade använts till att gnida olja i en panna, så det blev en stor brun fläck. Vad gör man då? Jo, man oljar in hela stöveln med olja istället och se, det blev ju inte så tokigt!

13 kommentarer:

Daniella sa...

haha! de blev ju mkt snyggare nu! =)

Anonym sa...

jag håller med daniella, blev ju kanonsnyggt!

Anonym sa...

Skitsnyggt juh, bättre än innan.

Anonym sa...

Jätte snyggt! Tur i oturen kanske...?

Anonym sa...

Snyggt! Kanske ska göra samma med mina ;-) Vad användes? :-D

Stila sa...

Daniella, sofia, linn, fliickan: Ja, det tycker jag med att de blev:) Ganska lustigt.

Sandra: Jaa, varför inte? Ärligt talat så tror jag att hon fortsatte med typ rapsolja, men du kan ju prova med skokräm först:)

Anonym sa...

Superfint! Men hur är dom i kvaliten egentligen? Är det en sån där hård, plastig och tråkig sula med en klack som går sönder efter en dag?

Stila sa...

Shopoholychic: Alltså, de är ju lågprisskor, men det är bara ibland som det är väldigt dåligt. I vissa avseenden är det ganska bra, tex om man tänker så hur otroligt mycket mer slitstarka de är. Med fusksskinnskor behöver man ju aldrig oroa sig för materialet när det gäller grus, regn, rusk och slask, eller vilda partynätter. Men sen handlar det ju om hur de ser ut på nära håll och hur bekväma de är, och visst, man ser ju att det inte är läder om man kollar nära. Klacekn är helt okej dock. Bekvämligheten är väl inte toppen heller, de sitter skönt, men man märker efter ett tag att de belastar främre trampdynan mer. Jag föredrar såklart bättre skor, men prisvärda tycker jag att de är iaf!

a spoonful of mint sa...

Blev snyggare!

Sabine sa...

Rolig historia som dessutom gjorde bootsen galet snygga på köpet!

Anonym sa...

de vart mycket snyggare juh :D

Annika sa...

Tycker de blev riktigt snygga efteråt, har aldrig gillat den ljusa diarrébruna nyansen ;)

Stila sa...

yeh-yeh girl, anonymous och annika: Ja, det tycker jag med! Gillade inte heller den ljusbruna något vidare.