söndag, mars 29, 2009

Paris je t'aime

When it rains, it pours, och just nu verkligen öser det ner parisreferenser vart jag än vänder mig. Häromdagen såg jag filmen Paris je t'aime och nu längtar jag till Paris mer än någonsin! Det blir sista stoppet på vår Europatripp i vår/sommar.

20 små kortfilmer av 20 regissörer, vilka alla utspelar sig i olika stadsdelar av Paris, med ett gemensamt tema – kärlek! På bild är vackraste Nathalie Portman.


I musikspelaren snurrar också massa låtar om Paris.
För er som har Spotify har jag gjort en liten spellista a la Paris som ni får här.


6 kommentarer:

Sara sa...

Tips! Francoise Hardy borde du lyssna på för mer parisinspiration, helt underbar. Speciellt "http://open.spotify.com/track/6jr84Q7awYFuORV7ivb1jy" Googla också bilder på henne, hon såg ut som en dröm!

Jacqueline sa...

Underbar film, den har jag också sett. Man vill bara flytta till Paris på direkten!

Stila sa...

Sara: Tack, ska kolla in!

Jacqueline: Eller hur!

Steph sa...

Men, spotifylänken fungerar ju inte!

Stila sa...

Inte? Jag får upp den, men det kanske är för att det är på min användare... hm, testa denna då: spotify:user:stila:playlist:3QorqAONElFUgy0mLdxjpy

Steph sa...

Tack, den funkade!