söndag, mars 01, 2009

Mexico dag 11

Igår var vi på ekoparken Xcaret.Vi välkomnades av färgglada papegojjor.

Vi snorklade i underjordiska kanaler och cenotes.

Vi solade och åt glass.

Vi tittade på delfiner.

En delfinpuss kostade över 1000 kr. Det var det inte riktigt värt tyckte jag. Man fick visserligen simma med dem en timme då också, men ändå. Jag satt på avstånd och önskade att jag fick klappa på dem.

Det fanns hur mycket mat som helst att välja på till lunchen.

Det fanns massor med djur! Fjärilar i fina färger (fast just den här råkade vara död).


Sedan fanns det krokodiler, pantrar och pumor,

leoparder, leguaner, flamingos och massa mer.

I akvariet fanns bland annat maneter,

sjöhästar och massa fina fiskar.
Den här killen har en haj i knät. Det är ganska läskigt.

Tjejerna vid ett berg av stearin.

Kvällen avslutades med en stor show som illustrerade Mexicos historia.
Alla i publiken fick små stearinljus. De såg ut som små lysande näckrosor.

¡Adios!

5 kommentarer:

Fittan Fes sa...

Kolla in vårt budget-tips till alla Fashionistas !

www.fittanfes.com

Anonym sa...

Lena! jag tänkte på dig igår!
Grattis i efterskott.
kram till er alla.

Anonym sa...

Lena! jag tänkte på dig igår!
Grattis i efterskott.
kram till er alla.

Anonym sa...

Lova! Sluta pilla på fjärils-kadaver, folk har fått hepatit C för mindre!!

Jättefina bilder, ser så HIMLA härligt ut!
Kram Anna

Anonym sa...

Vad roligt ni måste ha haft det, och fina bilder!

Min mamma är från Mexico och vi var där i julas08.
Vi åkte till Xcaret med som ni gjorde :)


/missmexicoiran.blogg.se