torsdag, maj 01, 2008

Valborg

Valborg i Lund, solen skiner och varenda kotte är i Stadsparken. En titt inom tre söta studenttjejer på första våningen i morse som redan 08.30 var igång med sillfrukost och champagne. Cyklade vidare förbi parken, så uppenbart åt fel håll, där jag mötte strömmar av människor med klingande kassar, solbrillor och glada skratt. Och jag, jag var på väg till jobbet...

Pest eller kolera-situation, var tvungen att välja mellan att antingen vara ledig idag onsdag, eller vara ledig tors-fre för att kunna åka till mitt sommarställe över långhelgen. Det sistnämnda blev uppenbart valet, så imorgon åker jag bort från civilisationen till jordens bästa plats - släktens ö i Östergötland. Ska bli helt fantastiskt underbart.

Kanske var det dock lika bra att jag väntade med att börja kalasa till kvällen, det har varit en lång natt! Vid 19.00 började festen nere hos grannarna med god mat och trevligt sällskap och klockan 24.00 började sittningen med Lundaspexarna som jag varit på tills nu. Klockan är 07.42, och jag ska upp om ett par timmar igen. Har

........ jag somnade med datorn i knät!! Nu är klockan 10.00, min familj kommer om en stund och hämtar upp mig. Är så pigg (not)! Är tillbaka efter helgen igen. Så här tjusigt och mysigt var sommarstället över kristihimmelsfärdshelgen förra året:









7 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga bilder :) Hoppas det blir fint väder!

Anonym sa...

Fina bilder! Du som tagit dem eller? Har din släkt en egen ö? wow!

Anonym sa...

Stadsparken och valborg har sitt gemensamt men egentligen är ju hela Lund en stor fest! Galet galet..,Hoppas du får det lugnt och skönt på sommarstället! Din blogg är super!

trapid sa...

Det låter supermysigt! Såväl valborg i Lund (lääängtar till nästa år... haha) och mys på landet.

Anonym sa...

vilka vackra bilder!

du hade rätt, du behövde inte säga att ni hade det mysigt=)

Anonym sa...

även om det var bilder från förra året=)

Stila sa...

Anonym 1: Ja, det är jag som tagit bilderna (det är det alltid om inte annat anges). Ön köptes av min farmors far för massa år sedan. Ett svenskt paradis!