torsdag, april 24, 2008

Turkiet

Hej och ursäkta frånvaron! Sedan hemkomsten i lördags har jag bara varit hemma korta stunder och bytat kläder för att sedan ge mig ut i det vackra vårvädret igen. Här är lite bilder från resan:
Det var mamma, jag och min lillebror Moltas som åkte.Vid poolen fick man inte ha brustet hjärta
Veckan spenderades mestadels i solstolen där jag åt mat, läste, solade och åt lite till. Planen var att motionssimma i poolen, men vattnet var så kallt så det blev inget. Istället åt jag krispiga pannkakor med choklad som en liten gumma vid poolen satt och gjorde på beställning. (All inclusive är fullkomligt livsfarligt.) Fick läst fyra böcker och lite körkortsteori i alla fall. Bäst var Otroligt Högt och Extremt Nära av Jonathan Safran Foer. Helt bedårande och fullkomligt hjärtslitande berättelse! Läs första sidan här, den är underbar och hela boken fortsätter lika fint! Boken är mestadels skriven ur nio-åriga Oscars synvinkel, som förlorade sin pappa den 11 september. (tryck för på bilden större text) Nöj dig inte med att bara läsa första sidan, fortsätt bläddra fram här - den är ljuvlig!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Var jätte gärna med och tävla på min sida där man kan vinna ett par as snygga skor från Ji Fashion 4U, värde 650 kr !

Ha en trevlig
dag
:)

Anonym sa...

Hej!

Var jätte gärna med och tävla på min sida där man kan vinna ett par as snygga skor från Ji Fashion 4U, värde 650 kr !

Ha en trevlig
dag
:)

Annika sa...

Åh vad härligt ni ser ut att ha haft det. Jag tycker ni är väldigt lika varandra, du och din bror och er mamma.

trapid sa...

Mysigt med en paus från vardagen, kan tänka mig att det var välbehövligt! Vad fint väder ni verkar ha haft!

Anonym sa...

Jag älskar också den boken! Man kan inte låte bli utan att skratta högt, gråta lite och sitta och fnissa för sig själv! Jag kan verkligen rekommendera hans andra bok också "Allt är upplyst".

Anonym sa...

Har också varit i turkiet, exakt på samma ställe som bild 2! Längtar tillbaka när jag ser det, haha. :)

evelinalundberg sa...

jag var exakt där du var i turkiet förra året :)