torsdag, april 03, 2008

Old friends and lovers

Jag var på körskolan i morse och på väg hem genom stan så funderade jag på om jag skulle sätta mig på ett kafé och ta en kaffe och läsa lite teori (eller okej, mina inredningstidningar). Jag kunde inte riktigt bestämma mig, men jag parkerade iaf cykeln och gick in på mysigt kafé och ställde mig i kön. När jag stod där började jag resonera att det faktiskt var sjukt onödigt att slänga iväg 30 spänn på en latte när jag faktiskt kan göra en hemma. Precis när jag bestämmer mig för att gå så kommer det in en kille som jag hade en flört med i vintras tillsammans med sin nya flickvän. Han hälsar lite nervöst, hans tjej vänder bort blicken och han presenterar mig inte. Så där stod jag och kunde inte gå, för hur dumt hade inte det sett ut att plötsligt bara gå utan att ha beställt när de kommer? Så jaja, tänker jag, jag sätter väl mig här med kaffet ändå som jag tänkte. Men nä, då sätter ju de sig precis brevid fönsterplatsen jag tänkt sitta på. Så jag får ju ta en take-away för 25 jävla spänn för att jag inte vet var jag ska bli av. Åh suck, så pucko.

Fast jag gick till Stadsparken med min latte och satte mig på min favoritbänk och njöt av vårsolen istället, så det var inte fy skam det. Jag bor alldeles granne med parken nu. Min balkong vätter ut mot parken och dammen. Det är trevligt.
Fast nu har solen gått ner och det är bara grönt på mina små träd inomhus.
Längtar till sommar!


Någon undrade förresten om jag var vän med mina grannar sedan innan, och jo, definitivt. På första våningen bor min bästa vän Charlotta med sin tvillingsyster, min vän Josefine. Och som bonus får man Charlottas pojkvän, min vän Viktor också. Toppen!Så här kul har tvillingarna när de åker karusell.


Charlotta och Viktor på sommarstället i somras.


Rakt ovanför på andra våningen bor mina kära vänner Petter och Michael med storasyster Cecilia.
Kräftskiva mitt ute på sjön i somras med härligaste vännerna (och grannarna!)

Och på tredje våningen bor jag. Det blir lite Vänner-känsla över huset. Det är hemskt mysigt att bo granne med sina kompisar!

5 kommentarer:

trapid sa...

Man blir alltid så irriterad när sådana saker händer, usch, jag känner verkligen med dig! Tur att det slutade rätt bra iallafall :) Vad mysigt att bo så som du gör! Det skulle jag också vilja göra. Det är onekligen lite krångligt att själv befinna sig utomlands och att ha alla de närmsta vännerna utspridda över hela Sverige (och London). Ha en trevlig helg!

Anonym sa...

vad är det för fel på vissa killar? när jag träffade mitt ex och hans nya tjej på en bar fick jag heller inte hälsa på henne och tydligen tyckte han det var dumt av mig att gå fram till honom och hälsa överhuvudtaget. killar alltså..

charlotta sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
charlotta sa...

I love us!

Anonym sa...

Min kusin, sofia, har varit tillsammans med han viktor förut för något år sen :) ser man på haha :)

http://metrobloggen.se/jmadsen