torsdag, april 03, 2008

Nyttig kvällsmacka

Den här veckan började mitt nya nyttigare liv (så som det gör några gånger om året, ni vet). Det började med att jag åt upp alla kakor och allt godis jag hade hemma och det jag inte orkade slängde jag. Sen åkte jag till Willys och storhandlade massor med nyttigheter. Bland annat typ 100 olika konserver med bönor i alla former och storlekar, tonfisk, makrill, fiskbullar, grönsaker och allt vad det var. Inköpet av detta hade en betydande ekonomisk aspekt, jag räknar med att drastiskt dra ner mina lunchkostnader. Dyr lunch och sen en smoothie för 40 spänn varje dag på Nova är inte hållbart om man vill göra nåt vettigt av sina pengar.
Igår tog jag en burk kidneybönor och mixade den tillsammans med en skvätt olivolja, en skvätt balsamvinäger och lite salt och peppar. Jättegod röra som man kan ha stående i kylen och använda som pålägg på lunch- eller kvällsmackan. På bilden tillsammans med tomat och ruccola. Smarrigt!

3 kommentarer:

Annika sa...

Gillar inte det här med att man måste käka bönor för att vara nyttig. Det är ju SÅ äckligt!
Men det är bra att du försöker ändra på dina vanor. Helt sjukt vad pengar man lägger ut på smoothies och latte..

Stila sa...

Eh, nä! Det är ju SÅ gott! :)

Anonym sa...

Hej! tänkte mest höra om ni har kvar den svarta lilla klänningen med små små vita hjärtan från topshop? ångrar att jag inte köpte den förra gången... :)