söndag, mars 23, 2008

Home is where your heart is

Jag låg hemma igår insvept i min fluffiga morgonrock, bestämd att stanna hemma och somna tidigt. Men 21.30 kom min kära granne Micke och en annan Micke in och hoppade i min säng. Jag var svag för deras gulliga övertalningsförsök och tanken på ett glas vin, så det blev party i alla fall. Utgång till Lunds nation med bara massa killkompisar, massa dans, billig öl och jättekul. Stupade i säng vid halv sex. Aah dessa spontankvällar, blir alltid bäst!

Syrran leker med sin Photobooth på datorn.

Är hemma hos familjen i Borgeby och firar påsk och födelsedagar. Vi har ätit gott och letat påskägg i trädgården. Sen har jag och Allis suttit och inrett vår lägenhet som vi ska köpa i The Sims! (Sanslöst så många timmar man spenderade som tonåring med det spelet) Lägenheten ska totalrenoveras innan inflytten i december så vi får helt fritt bestämma var vi vill ha köket, badrummet, sovrummet osv. Det är ett litet hus på dryga 30 kvm i det gamla kullerstensområdet Nöden i Lund. Det är en utmaning att få plats med allt man vill ha på en så liten yta, men hemskt mysigt kommer det att bli!

Nu ska vi smälla en raket. Ett av mammas knäppa påhitt. Hurra för våra födelsedagar! Bang

Inga kommentarer: