söndag, mars 02, 2008

Helgen som gått


Detta var fredagens utstyrsel. Jag hade fått en hjärtformad klubba av Anna som passade fint till. Synd bara att det var en så kortlivad accessoar.


Har haft en oförskämt bra helg. Fredagen var bara så mysig med shoppingen i Malmö och en galet rolig utekväll. Kan man ha annat i en magtröja? Jag kände mig som 13 igen.

Lördagen spenderades i Borgeby med mamma och syskonen. På kvällen var jag på en spelning på KB med Gustav and the Seasick Sailors följt av vidare utgång på Möllan. Massor med öl och trevliga människor. Pizza, pasta och lite gitarr på en korridor mitt i natten sedan. Ljuvligt.



Söndagen inleddes med frukost på stan och sedan kammade vi hem kulturpoäng genom att gå till Konsthallen. Utställningen Ellipsis - svartvitt, naket och poetiskt. Och ganska deppigt. Men en av konstnärerna hette
Lili Dujourie, och det kan nog vara ett av de finaste namnen jag någonsin hört. Och den lilla läshörnan serverar det godaste kaffet jag druckit på länge för 5 kronor.

Sedan gick jag till pappa och spånade på idéer till arbetsproverna på Berghs. Det har jag gjort sedan jag var 17 och det kommer visserligen dröja 1,5 år tills jag ska söka, men det är väl bra att hålla kreativiten uppe. Sen kokte pappa lundaknake till oss.

Därefter mötte jag upp med tjejerna för ett glas vin på Fellini. Sen gick vi till Charlotta och drack vaniljte framför öppen spis.

Och nu fick jag ett godnatt-sms av en person som gör mig glad.

Åh vad man mår bra av helger som denna!

5 kommentarer:

charlotta sa...

tihi, jag blev nämd

Anonym sa...

Å! Vad bra att du hittade klubborna! Jag glömde ju att ge dom till er=)

Anonym sa...

men magtröja...känns sådär snyggt måste jag säga..

Anonym sa...

men magtröja... känns sådär snyggt på en person som inte bär upp det må jag säga.

men med dina abs of steel och utrstrålning som solen var du säkert ursnygg som vanligt!

Låter som en bra helg!

Anonym sa...

Fin outfit :)