lördag, februari 09, 2008

Äntligen ledig lördag!

Efter en sjuhelvetes jobbig vecka kan jag äntligen slappna av! I torsdags var jag på jobbet klockan sju på morgonen (hade inte mindre än tre personer på besök från huvudkontoret under dagen) och lämnade klockan 20.20. Eftersom jag var ledig på fredagen och firade att veckan äntligen var slut så blev det utgång på kvällen. Efter förfesten i en korridor på Malmö nation begav vi oss till Kålles på kårhuset, men väl där slog världens karatefylle till. Ett resultat av dålig sömn, dålig mat och dålig matte när vi beräknade kvällens alkoholintag. Jag vrickade foten, skrapade upp mina nya skor, tappade mitt pass och gav alldeles för mycket pengar till taxichaffören hem. Ungdomar - drick inte sprit!

Jag var totalt däckad fram till klockan 14.00 på fredagen. Då kom världens sötaste lillasyster hem till mig och hjälpte mig att totalstäda hela lägenheten (som sett ut som kaos senaste veckan). Nu är här superfint och fräscht. Äntligen lite balans i livet igen!


Idag har jag suttit på Stortorget och druckit take-away kaffe med ett par kompisar och strövandrat lite i butiker i stan. Myspys. Lagom till alla hjärtans dag nästa vecka fick jag med mig ett par söta örhängen hem från H&M. 19,50 kr, katsching. Frågan är bara vad det ska vara bra för. Ingen kärlek att visa upp dem för ändå. Tror att jag detta året sluter mig till lägret som avvisar alla hjärtans dag som kommersiellt trams. Såvida jag inte blir utbjuden av nån sötnos, då är det förstås årets mest romantiska dag igen!

Nu ska jag ta ett bad och börja piffa inför kvällen. Middag och utgång i Malmö står inplanerat.

Ciao ciao!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du har rykt upp bloggen igen! Din blogg var den första som faktiskt inspirerade mig, och jag tycker verkligen att Topshop har fina kläder :) Keep up the work, kram!

Anonym sa...

Å så roligt att du är tillbaka! =D

Anonym sa...

hej! jag har mailat dig på din mail. vore snällt om du svarade! Mvh Emmi