fredag, juni 08, 2007

Vackert väder



Goddag! Har precis avnjutit en långfrukost
med tidningen, som jag sommarlämpligt nog börjat prenumerera på igen, efter det att jag avslutade prenumerationen i vintras när jag insåg att jag hann läsa i snitt en halv tidning i veckan.


Lyssnar på löjligt sköna Peps Persson. Får mig att tänka på sommar och det lilla vita huset på landet där vi bodde när jag var liten, och som faktiskt självaste Peps också bodde i innan vi gjorde det. Shit, det gör mig ju nästan till kändis!

Som stolt dotter måste jag ju bara också påpeka att det faktiskt är min kära pappa som gjort omslaget till hans senaste skiva med blodsbandet. Grymt snyggt!Trots att den är så oerhört uttjatad efter att ha sjungits på tiotusentals skolavslutningar i Skåne, av talangdeltagare i TV och wannabes, så är det fortfarande en av de bästa sommarlåtarna som finns (och den enda pepslåten som finns på youtube, haha) så därför bjuder jag på "Oboy" - i ett oerhört tacky videokollage. Glad sommar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den är utjatad men så härlig ändå. Fast bäst gillar jag "Jag spelar för livet". Den utstrålar så mycket kraft och blev ännu bättre när Sofia Karlsson gjorde den i våras.

Annika sa...

Ja, jävlar nu är du kändis. På min granntomt har det bara bott kungar.. ;)
Oboy är för övrigt jävligt bra på alla sätt och vis, både låten och drycken.