måndag, maj 14, 2007

Roliga prylar

Om jag hade haft en lämplig plats för dem hade jag definitivt köpt Inredas nya Wallies; flyttbara vinylark i stickersform som du kan skriva och rita på med skolkrita. Antingen vid skrivbordet som på bilden, eller på insidan av garderobsdörren. Men nu har jag ju inget skrivbord och vi har skjutdörrar på garderoben... 245 kr kostar 4 ark och en krita.

Bluebox har fått in ett nytt disktrasvykort. Är stelt och skrivbart tills mottagaren blöter den och använder som vanlig disktrasa. Superkul idé för prisvärd
a 25 kr. Hm, vem skulle man kunna skicka ett sådant till...?


Veckans vara på Hemtex är söta små frukostbrickor för 10 kr styck. Förutom att vara dekorativa blir de perfekta att bära ut frukosten på till lilla balkongen i trappen för soliga sommarmornar, så jag ska köpa på mig ett par sådana. Kanske unnar jag mig ett satinlakan också. Det kostar ju inte mer än tre latte på espresso house. (Min bästa shopping-logik; att räkna i latte. Plötsligt känns allt så prisvärt!)

6 kommentarer:

Sunflower sa...

Det var annorlunda och intressant sätt att omvandla priser till cafelatte! :)

martina sa...

jamen vi tokälskar ju kluttervinylerna. alla offentliga toaletter borde ha såna. så hjärtan och anarkist-an skulle bli flytande kärleksförklaringar. oh ja. jag måste hitta någonstans att sätta dem! minsann!

Johanna sa...

Det var bra tips det, vill ha massa små brickor och de där vinyl grunkorna är kanske något att satsa på!

Sincerely Johanna sa...

Den där disktrase-grejen gillade jag skarp. Ska titta lite närmre på den. Tacl som vanligt för tipset. Snygga skor btw. Kram

Anonym sa...

Men ååh, varför har inte finska sidan några kuponger....

Stila sa...

Delar gärna med mig av tips! Köpte två brickor idag - man behövde inte använda kupongerna. Ganska dålig kvalite på dem, men för 10 kr är det HELT okej!