fredag, maj 25, 2007

Nostalgitripp



Är nyss tillbaka från en lunch på Herkules med en vän som jag inte träffat på 10 år. 10 år! Tänk att man är så gammal att man kan referera till något som var för tio år sedan. Men så var jag ju också en liten pluttig tio-åring då, så att träffa henne var en jätterolig nostalgitripp! Hon ringde häromdagen för att hon nu flyttat till Lund för att plugga. Grymt coolt av henne att våga fast man inte hörts eller setts sen man var tio. Verkligen en rolig överraskning!



Här kommer en nedbantad utmaning jag fann hos Lolita:

Din ålder:
20 år
Födelsedag: 7 mars
Syskon: Allis 15 år och Moltas 10 år
Hårfärg: Egentligen mellanblond
Ögonfärg: Gröna (mot det gulbruna hållet)
Vad shoppar du helst: Skor, skor, skor!
Hur många skor har du? Fler än sist jag räknade
Färg: Rött och grått (kolla bilden, haha:)
Sport: Fotboll (spelade i fyra år! Idag är jag värdelös)
Ord: Plikki (ett internt ord för älskling)
Vad är du mest rädd för? Mörker (livlig fantasi)
Vad lyssnar du på just nu? "Boston" med Augustana
Pizza eller choklad? Choklad
Guld eller silver? Ooh, klurigt, både och!
Roligast idag:
Att ha träffat en gammal vän
Pinsammast idag: Att vi nästan glömde betala för lunchen, haha:)
Vad vill du helst av allt göra just nu? Bli färdigpluggad och gå på after work med kursare och vänner.

19 kommentarer:

Anonym sa...

Måste bara säga att passar grymt bra med lugg och mörkt hår.

Stila sa...

emelie: tack:) fast nu till sommaren är jag rätt sugen på att göra det ljust igen...

Anonym sa...

dum fråga, men heter du Stila eller är det ditt bloggnamn? Om det är så är det ett grymt namn!

Stila sa...

Yohanna: Ja, det hade varit ett kul namn att heta, men det gör jag tyvärr inte" Fast jag är rätt nöjd med mitt riktiga namn också. Lova heter jag.

Anonym sa...

söt pose :)

Anonym sa...

Har precis hittat hit och tycker att du har en superinspirerande blogg!
Förresten schysst tee, var har du hittat den?

Stila sa...

Kristina: Tack! Kul att höra! Den är från Topshop, precis som typ 80% av mina resterande kläder. jag jobbar där nämligen:)

Fröken J sa...

Nämen! Vi delar födelsedag tydligen :) Vilken söt bild på dig! Jag förundras alltid över hur fina kläder du hittar på Topshop, jag hittar verkligen ingenting när jag är där inne.. Måste nog börja bläddra lite mer noggrant!

Anonym sa...

DU ÄR BÄST

Stila sa...

fröken j: Där ser man! Jo, jag brukar hitta en hel del, men å andra sidan har jag ju en hel del tid på mig att leta, haha:)

Challe: Varför detta plötsliga hedrande? :) DU är bäst! puss

Anonym sa...

Hej! Vill först säga att din blogg är grym! Undrar vart du köpt den rollingstones tshirten? letar efter en likadan men hittar ingen :( ha det superbra!

Anonym sa...

Ledsen, såg att du redan hade svarat på ungefär samma fråga. Ha en toppendag Lova!

Stila sa...

Maria: Ingen fara! ha en bra dag du med!

Sabine sa...

Vad roligt! 10 år är verkligen en lång tid! Supersnygg outfit, as usual.

Anonym sa...

Jag såg dig på Herkules, men jag kom inte på att det var du förens efteråt. Min kompis hälsade på dig (Sophia Wrede). Världen är allt bra liten :)

Stila sa...

Sabine: Eller hur!? sanslöst!

Mimo: Jag tyckte väl att det såg ut som du! Svarar på din blogg.

Preppy sa...

Loving the outfit<3
I'm also listening to "Boston" right now !

Elevator Lady sa...

Lånade listan. Hoppas det är OK!

Anonym sa...

mycket söt bild men att du är "mest rädd" för mörker var lite oväntat..