fredag, april 20, 2007

Modetteomslag




Modettes omslagstävling är i full gång. Min rosa väska matchar typsnittet så snyggt så jag laddade upp en bild på den. Kan inte länka direkt till mitt bidrag, men rösta gärna! Jag finns under namnet Lova.




Nu har jag kikat igenom Modette och vad tycker jag då? Jo, det är svårt att uttala sig efter bara ett nummer, men jag tycker det är bra, även om det inte är det någon wow-upplevelse direkt. Den är ett bra komplement till andra modemagasin - det känns väldigt "bloggigt", vilket är kul. Det jag känner spontant är bara att jag rent utseendemässigt vill har mer glamour i ett magasin, det ska vara glossigt och i snygga färger! Modette är för mycket svart och vitt, och det är tråkigt att det är samma typsnitt på i princip alla rubriker i hela numret.

Men jag tror bara att det kommer bli bättre! Till skillnad från relativt nya Glamour som följer ett välbeprövat koncept är detta något helt nytt, vilket kräver sin tid. Jag kommer fortsätta köpa tidningen och föja utvecklingen!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Du använder samma uttryck som jag. Jag har också beskrivit Modette som "bloggigt", vilket jag inte ser som något negativt. Men det är ju bara vi inbitna bloggare som har den synen. Jag gav just mitt ex till en kompis för att se vad hon säger (hon läser inga modebloggar).

Annika sa...

Väntar fortfarande på att tidningen ska dimpa ner i brevlådan. Kommer bli spännande att läsa den och se om jag tycker likadant som du. Det är iaf alltid kul med nya tidningar, man lär sig alltid nåt nytt.

Lisa sa...

Alltid roligt med nya tidningar! Gillar att Modette inte känns så svensk på nåt sätt, nåt nytt!

Anonym sa...

snyggt omslag :)
jag har inte läst tidningen men tycker den verkar lite.. hmm stel. dock väldigt lik eleonors blogg tyckte jag när jag bläddrade i den lite snabbt!

ha en trevlig helg!

kram kim

Anonym sa...

Heja Modette! Efter ett par nummer då de blivit av med alla bäbissjukdomar kommer det att bli hur bra som helst.

Keers. sa...

Åh, superfint omslag, det passar perfekt! :) Har inte hunnit läsa modette, men tänkte leta efter tidningen idag..

ELIN sa...

Fint, gillar det rosa...

Sabine sa...

Så fort stålarna trillar in ska jag köpa den och se vad reaktionen blir. Att den känns bloggig känns ännu mer spännande. =)

Sabine sa...

Och såklart hade du passat superbra på omslaget! :)

Mickan sa...

Jag håller med dig, men de blir nog bättre!

Lisa sa...

Håller med (som sagt i tidigare kommentaren..). Ville bara hojta till och säga att jag utmanat dig på bloggen, kika in om du har tid!

Anonym sa...

Jag kan bara hålla med dig, den är väldigt, väldigt bloggig!

Ziza sa...

Fin bild, Lova. Passar verkligen med texten på omslaget. Håller absolut med om att tidningen är bloggig, men jag tycker att det är grymt, något nytt.=) Alla andra är så alldagliga.

Anonym sa...

Håller med om 'bloggigt' uttalandet, men känns bara bra dock. Snyggt med väskan och logon

Anonym sa...

tja modette.

jag glömde ju nämna att jag också vart väldigt fascinerad av skogsdekoren i Gustav Vasa, riktigt snyggt djup!

tack för poettipset, det ska jag banne mig gå på, låter trevligt!
vidare i poesin så var poängen med Hermes att han hade vingar på sin skor vilket torde kännas lättare än ett par dykarskor a la Saffran=)

Kanske är det så att jag har en liten stund över på torsdag att göra något, jag vill ju helst inte säga att jag har det för då känns det ju som om jag avbokar allt annat för din skulle vilket kan förefalla lite komprometterande, chikanerande eller kanske schavotterande för mig om du så vill. När och var?

Du vet att jag gillar svåra ord men har jag berättat för dig om att jag har en särskild fäbless för ord som har många synonymer eller låter likadant? Såsom de tre orden ovan eller som Ottoman, Schäslong, Divan, Dyschatell? Eller Balalajka, Balaklava Baklava? Fashinerrande.

Ha en fin dag, alltså om vi kände varandra lite bättre hade jag velat berätta om hur intressant samtal jag hade med min psykolog häromdagen! Förresten ungefär hur irriterande är det när någon säger A?

Kramzelikramkramizar, tihi.