tisdag, april 03, 2007

Diggelo diggelej (eller nåt)

Hittade när jag letade vårskor ett par ganska tacky gamla pumps (men i ack så trendig silverfärg), så jag bestämde mig för att köra det numera nästan klassiska tricket att sy på rosetter - och se, det blev ju riktigt bra tycker jag!

How to do it: Köp minst 70 cm sidenband. Knyt två rosetter och sy "fast" knuten så att rosetterna inte går upp. Välj ett par hyfsat mjuka skor och fäst baksidan på rosetterna ordentligt med en massa trådvarv. (Eller alternativt limma fast dem). Busenkelt!

18 kommentarer:

Anonym sa...

vad söta dom blev :)

Anonym sa...

Stila: Tack för tipset, jag slog till på den direkt och är supernöjd! Ingen orsak :)

Mill sa...

Vad fint det blev! Bra tips!

Anonym sa...

Ja, det blev en helt annan sko. Fint!

Sabine sa...

Dom blev ju supersnygga! Go Lova!

Anonym sa...

vilket lyft!! nice ;) go metallic hihi

Anonym sa...

Wow...de blev ju skitballa!

Anonym sa...

Verkligen görsnygga! Alltid kul att ge billiga prylar en makeover. Blev genast sugen på att härmas : )

Anonym sa...

Men åååå va fint! Nu blev jag inspirerad =)

Maria - FashionFame sa...

haha vilken bra idé! de blev som nya!

Anonym sa...

Vad fint det blev!

Lisa sa...

De blev ju urfina!

Anonym sa...

Vilka söta skor! :)

Mickan sa...

de blev ju kalas fina! Tack för tipset hur man gör! Ska nog göra som dig och liva upp några gamlingar:)

Anonym sa...

skit fina blev dem.. riktigt snyggt!

Anonym sa...

underbara! kul med eget! då blir du ju ensam om dem! sånt gillas :) själv syr jag mkt själv, tillverkar egna smycken, även till försäljing, kika gärna in :)

mvh

EWE Design

Anonym sa...

Riktigt bra ide för att uppdatera gamla grejer! Även fast rosetter kanske inte är min påse direkt...

Stila sa...

Tack alla! Inspireras gärna och länka gärna till liknande verk - alltid lika kul att spana in!