söndag, april 15, 2007

Söndagstankar




Det är pest att jobba en vacker dag som idag. Har dock fnissat lite åt soltörstande svenskar, för nu tror man visst att det är stranden nästa - har sålt en massa bikinis idag!






Sen har jag också postat en del av inbjudningskorten till min stora fest jag ska ha på lördag. Här kan ni få se mina tjusiga inbjudningskort till festen som ska gå i italienskt maffia-tema. Observera det tjusiga skotthålet!
Veckan som kommer börjar jag på min b-uppsats (i media kommunikation, som jag ska försöka knyta an till mode) och jag har hemtenta som ligger över mig. Jag ska jobba en del (Fröken von Sydow kommer till butiken på torsdag) och sedan är det festen som kräver mycket planering och fix (det blir typ 30-40 pers som ska äta!). Det är mycket på gång nu alltså! Men med våren kommer energin så jag är fit for fight!

29 kommentarer:

Christine Tallulah sa...

utrolig kul outfit :)

Gigi sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Maria - FashionFame sa...

Vi ska också skriva b-uppsats snart, men nu läser vi en döötråkig kurs om metod! ush... din outfit är skitsnygg! :)

Lisa sa...

Vilket häftigt tema! Har sett Gudfadern för nån dag sen, bra film - och snygga kläder!

Annika sa...

Snygg inbjudan, riktigt bra gjord :)

Sincerely Johanna sa...

Halsbandet du hade i förra inlägget va kommer det ifrån? Det var så fint. Kram

Anonym sa...

helu. har du någon aning om hur man vet om man fick en plats på vip-shoppingen?

Sabine sa...

Åh vad roligt det låter! Och supersnygga inbjudningskort, du är så påhittig du Lova. pest att jobba, jag har ätit glass och lapat sol utanför Domkyrkan idag. :p

Anonym sa...

Usch vad du är söt!

Miss Upsey Daisy sa...

Tummen upp för inbjudningskorten :-)

Anonym sa...

Heej Lova! Ja, det var jag som skrev till dig för ett tag sen, jag trodde att det skulle synas vilken blogg jag skrev från, men det gjorde det inte..! Klart du är en av mina favoriter, din blogg är jättebra! Många bra/roliga tips har snappats upp här.. Hoppas festen blir lyckad! Puss o kram!

Anonym sa...

Åå vad snygga inbjudningskort, blir helt inspirerad att göra nåt liknande själv, fram med papper, sax och lim och tändstickor(?) men sen var det ju det här med maten...

Anonym sa...

WOW...vilka inbjudningskort! Du har höjt ribban flr inbjudningskort ett snäpp...he he;)

Anonym sa...

Jisses vilken najs inbjudan! En sån hade jag velat få i brevlådan! Skotthålet sätter pricken över i-et! Gud vad bra! Heja!

Johanna sa...

Ja folk blir ju helt galna! Såg du alla tidningsartiklar idag om folk som tog sitt första dopp i helgen?!?! Kallt... Snygga inbjudningskort har du gjort också!

Anonym sa...

Lova, du gjorde min dag. Jag tänkte va fasen är det här när jag såg den rutiga, fransade lilla kanten. Sen när jag såg att det var från dig och att festen skulle ha 40-tals tema blev jag mer än happy happy.
Du är the sweetest thing.
Vi ses på torsdag,
ching ching
(L)
/ Hanna aka Kakan

Mill sa...

Jisses, vilket snyggt inbjudningskort! Det ser verkligen lockande ut!

Anonym sa...

Riktigt tjusiga inbjudningskort och skotthålet var originellt :)

a spoonful of mint sa...

Har du gjort kortet själv? Snitsigt!

Stila sa...

Tack för alla snälla kommentarer om inbjudningskortet! :)

Johanna: Det är från Topshop (Såklart!) :)

Sandra: Ingen aning, men jag tror man skulle få en bekräftlese när det närmar sig.

Mimo: Ska du säga;) Tack

Anna: Tack, så söt du är! Nä, din blogg är inte länkad, du får klura ut hur man fixar det!

Tillvaron sa...

Hej Lova! Har du möjligtvs någon koll på hur det funkar med den här anmälan till VIP-kvällen på torsdag? Har fortfarande inte fått någon bekräftelse på mailen.

Mickan sa...

Härlig outfit!

Anonym sa...

Snyggt! Häftiga inbjudningskort! Hoppas att du får en lyckad fest.

Anonym sa...

Riktigt läckra inbjudningskort! Skulle vara skoj att ta sig tid att pyssla lite mer någon gång. Men tyvärr är jag alldeles för lat för det, så jag nöjer mig med att titta på andras verk :)

Tillvaron sa...

Hej igen! Det löste sig.. Synes på torsdag.

Anonym sa...

wow vilka snygga kort!!

miko sa...

Hej vännen! betalade precis in för mig och johanna till lördag. så kul det ska bli! och så fin inbjudan, tjusigt! tänkte bara kolla med dricka och så, det ska man ta med va? kram på dig

Anonym sa...

Åhh..vilka otroligt grymma inbjudningar:)!

Anonym sa...

Hej !!

sitter och googlar på olika fest teman fyller nämligen 40 år - snart.

Vill så gärna ha en fest.
Och så hamnade jag på din blogg. Såg bilder på dina fantastiska inbjudnings kort. vilken bra idé :)

Ser inte VAD du har skrivit....
Känns jätte fånigt att fråga, men jag undrar om jag kan få en bild ?
Ser ut som att du även använt annat språk ? ex italienska ?

Skulle bli jätte glad :) :)

Mvh ingela.karlsson@martinsons.se