torsdag, mars 01, 2007

SOUK

Detta är ju old news nu, men eftersom jag är en vandrande reklampelare för Topshop måste ju även jag uppmärksamma nya sthlms-gallerian SOUK. 23 mars öppnar den för allämnheten, och den 22 mars är det invigning som ska gästas av Kate Moss, om donnan behagar att dyka upp.

Namnet SOUK har antagligen inspirerats av det arabiska ordet souk, som är namnet för ett kommersiellt kvarter i en arabisk stad. Själv utläste jag det direkt som "So UK", vilket ju om det är av slump ändå är väldigt passande. Topshop tar största ytan och blir den största butiken i världen utanför Storbrittanien. Andra märken som kommer att trängas i gallerian är Oasis, Denim for Girls, Svea, Friis & co, Pilgrim m. fl. I höst öppnar ytterligare butiker, däribland Monki. Huset kommer även att inrymma ett café och en frisörsalong.

9 kommentarer:

Sabine sa...

Där hade man gärna spenderat en dag eller två!

Stila sa...

Sabine: Ja, minst!

Mary Lady Luck sa...

Det kommer vara KAOS när Kate kommer. Ska definitivt hålla mig borta från hela city den dagen!

Anonym sa...

Ååh längtar! Har en jädra tur som fyller år några dagar efter så mina önskningar består av pengar pengar pengar som jag ska spendera vilt på Topshop. Tjihoo!

Stila sa...

Mary: Tror du det? Joo kanske. :)

Angie: Ja, lyllos som bor i närheten!

Anonym sa...

Jag önskar att jag bodde i Stockholm då. Jag hade definitivt velat se Kate!

Anonym sa...

Aaa, nu längtar jag hem till Stockholm! Vill också handla på megastort Topshop. Nej, idag blir det allt till att skicka in en liten beställning från hemsidan.

Stila sa...

Elin: Ibland önskar man det ja!

Em: Ja, den förmånen har ju du iaf!

Anonym sa...

Visa av oss ska ju vara med på invigningen. Iof ska jag jobba men har två timmar på mig innan invigningen startar att kolla runt i en stängd galleria:D