lördag, mars 24, 2007

Med våren kommer blommorna

Medaljongmönstrat har varit vinterns melodi i min inredning (och är fortfarande en favorit) men nu när våren kommer känner jag ett starkt begär att byta ut allt mot blommor och rosor! Hittills har jag bytt ut lakanen till IKEAs Alvine Bukett (på bilden) och är nu på jakt efter småblommigt tyg att sy kuddfodral av.På bilden syns också Wallies (klistermärken att fästa varsomhelst som inredningsdetalj) från Inreda och blommigt tyg från Åhléns.



Dessutom har jag inte släppt min vurm för lotusblommorna. Dessa ljuvligt söta rosa finns att köpa på Favoritsaker i 3-pack för 249 kr.

12 kommentarer:

Lisa sa...

Blommigt är alltid fint! Har tänkt köpa sådana där lotus-ljusstakar många gånger tidigare men aldrig slagit till. Fina är de dock!

a spoonful of mint sa...

Jag har ett gäng lotusar hemma, dom är superschyssta.

Mill sa...

Lotusblommorna är verligen fina! Jag vill också ha blommigt, men det bor visst någon mer här som är stark motståndare. Jäkla killar :)

Kerstin sa...

Åh, vad härligt med lite blommor :)

Vera sa...

Älskar lotusblommorna!

Sara sa...

Håller med de andra, blommor är fint! Härligt att byta ut till lite mer vårigt och blommigt nu :)

Anonym sa...

Var dig jag pratade med idag i telefon=) Fan vad sur jag blev, jag råkade gå ifrån linnet i parken jag satt igår och nu har nån självklart snott det:(

j sa...

blommigt är väldigt fint!

Anonym sa...

hej
jag länkade till din blogg i ett inlägg med rubriken not so naked
dock hade sjläva rubriken inget med länken till dig att göra ;)
hoppas iaf det är ok, om inte säg till så tar jag bort det :)
kram catya

Anonym sa...

med tanke på att sy kuddfodral. är du nöjd med symaskinen från ikea? är lite sugen på att önska mig en sån jag med! :)

Stila sa...

Jenny: Ja, det var jag, attans otur!

Catya: KLART att det är okej! :)

Emma: Shame on me, men jag har inte haft tid att börja! Dessutom glömmer jag att köpa tråd hela tiden... Har hemtenta som ska vara klar på fredag så fokus ligger där! Men jag har hört att den ska var bra!

Cajsa sa...

De är ljuvliga! Har spanat på dem rätt länge, sjysst med multipack också.