lördag, mars 10, 2007

Dagens outfit

Blev förstås jättesugen på att använda mina kändisbrallor igen. Fast jag lyckas inte få dem att se snygga ut så högt i midjan, nu hänger de lite nonchalant på höften istället.

Igår var jag ute i Malmö. Jag gjorde av med onödiga pengar, fick typ tinnitus, blev tafsad på både fram och bak och blev allmänt chockad över smaklösa tjejers outfits. Jag har inte så mycket till övers för Malmö. (Fast Möllan funkar).
Nä, tacka vet jag Lund och nationerna med 40 kr inträde och 20 kr ölen!

Update (för att en upprörd läsare inte ska bli flera):
Självklart är jag inte så enfaldigt dum att jag dömer ut hela Malmö efter mina (relativt få) erfarenheter. Tvärtom ger jag gärna Malmös nattliv fler chanser och tar tacksamt emot tips på bra klubbar!
Och med "smaklösa tjejers outfits" menar jag såklart inte "smaklös" i bemärkelsen "ej moderiktig", utan smaklös som i den uppenbara porr-looken med rövkort kjol, magkort linne och push-up upp till hakan, en stil som jag med rätta beskriver som chockerande.
Hoppas att jag nu rett ut eventuella provoceringar och frågetecken. Ciao, ciao!

16 kommentarer:

sandra.tornkvist sa...

du klär superbra i dom där byxorna :)

Maria - FashionFame sa...

jag skulle se konstig ut i de brallorna men på dig sitter de skitsnyggt! har inte vart i Lund, måste besöka! Har hört att staden påminner om uppsala?

Stila sa...

Sandra: Tack:)

Maria: Det tror jag inte:)
Ja, den är ju en studentstad likt uppsala. Mysig! Men utelivet är ingen direkt höjdare utan nationsleg. Att plugga här är toppen!

Anonym sa...

thaha, du ser sjukt konstig ut i mitten. det ser ut som ögonen går åt var sitt håll ! ( fina kläder också förståss ) :)

Stila sa...

allis: hahaha, det gör det faktiskt! men förstorar man bilden ser man att det inte är så. puss på dig

Anonym sa...

haha då är vi två som tycker lika om malmö...:P

Peter sa...

Wow, dom satt verkligen skitskyggt på höfterna. Och snyggt kombinerat var det också. Förresten finns Tempo kvar i Malmö? Där bodde jag...

j sa...

vad superfint!

Stila sa...

Julia: Jajjemän:)

Peter: Tack så mycket!
Vet faktiskt inte om det finns kvar, jag är tyvärr rätt lost i malmö, trots att det är så nära. Som sagt, jag fördrar nog lund!

Josefine: Tackar!

Sara sa...

kan inte annat än att hålla med - malmö är inget jämfört med lund!

Anonym sa...

haha, vart var du ute i malmö då? det finns ju ett rätt brett "klubbälte" ( jämfört med lund ) så man får se upp vart man sätter foten..!

Stila sa...

Anonym: Jag var på Hipp. Hade aldrig varit där förut. Det var en kompis till mina bästa kompisar som var dj, så vi slapp kö och sådant.. men det hjälpte inte nåt.
Tyvärr har jag egentligen dålig koll på malmös uteliv. Men de få erfarenheter jag har har inte varit av godo. Man blir så bortskämd med nationerna. det känns liksom inte värt pengarna att åka till malmö, med taxi, dyra inträden och dyra drinkar.

Du kanske har något bra tips på nån klubb man ska bege sig till? :)

Sabine sa...

Vad fin du är! Storstaden är helt klart överskattad. =p

Anonym sa...

Ursäkta mig men ge dig!
Du skulle höra hur du låter: du blir förvånad över hur tjejerna i malmö klär sig! Du låter som en fåfäng 15 åring. Jag bor själv i malmö och du kanske inte har tänkt på att alla inte pallar vara så jävla mode-freak som du. Så tänk dig för vad du säger. Dessutom om malmö suger så hårt åk inte dit då!
Tänk dig för btw hur gammal e du?

Stila sa...

Fannie:

Tråkigt att du tar åt dig! Jag hade en tråkig kväll, och visst får jag det att låta som att jag dömer ut hela malmö efter det, men det gör jag såklart inte! Jag har som jag skrev haft mycket kul på Möllan.

Självklart överdrev jag en aning, och självklart syftade jag inte på kläder som inte var "moderiktiga" (jag menar rövkorta kjolar är ju till exempel superhett i vår!) jag syftade på tjejerna med korta kjolar, magkorta linnen, push-up - en stil som jag inte tycker är snygg. Och en åsikt får man väl ha?

För övrigt tycker jag att Malmö-brudar klär sig generellt bra mycket roligare (meaning personligare) än lundabrudar, men så var inte fallet på Hipp i lördags.

Jag är tjugo år och jag ska tänka mig för i fortsättningen så att jag inte stöter mig med lättprovocerade .

Tack för din åsikt!

Anonym sa...

Tacka vet jag Lund, en stad med mer känsla och mysig omgivning. Malmö är mer rörigt även om det även där finns smultronställen. Men studentliv kan de inte tävla i!