söndag, mars 11, 2007

Chicken á la King!

"Chicken á la King, eller färsk kungskrabba!" - haha, vilken film?
Hade ju nästan glömt bort att jag har en kategori som jag kallar recept. Lite middagstips då och då kan ju vara trevligt, sådan uppskattar jag iaf. Ikväll blev det Chicken á la King och receptet hittar du här. Lättlagat med kyckling, paprika, champinioner och ris.

<-- Dricka: Tranbärsjuice med äpple och blåbär - muums! Det är verkligen inte lätt att fota mat så att det ser aptitligt ut. Därför består halva bilden av betydligt finare ljusstakar från Indiska och Jysk (5 kr styck!). Blockljuset kommer från Bolagret och sprider ljuvlig chokladdoft i rummet. En av få hyfsat billiga doftljus som verkligen luktar när de är tända också!

4 kommentarer:

Maria - FashionFame sa...

det där ser jätte gott ut! och ljusen va riktigt fina, vilka fynd!!!

Sabine sa...

Åh anden i Aladinn, visst? Min favvodisneyfilm när jag var liten, kan nog fortfarande alla sånger. Har tänkt att prova på Chicken á la King snart...

Stila sa...

Maria: Jaa, jag vet inte ja. Det var no godare än det ser ut!

Sabine: Yeey! Klart det är! Jag älskar aladdin, haha.

Anonym sa...

Brukar med göra kyckling på det sättet. En maträtt som faktiskt inte skolmaten lyckades förstöra. Supergott