måndag, februari 05, 2007

Hurra hurra! Csn-tanten lurade mig!

Uppdatering på my shitty week.

På CSN berättade en tämligen inkompetent dam (med mina uppgifter framför sig) att hälften av det jag tjänat "för mycket" skulle betalas tillbaka till CSN (dvs de här dryga 10 000 kronorna).

Men nu har jag pratat med dem igen och den fulingen lurade mig - för det är bara om man tar bidrag och lån som det gäller! Och eftersom jag bara tagit bidrag så jag behöver bara betala tillbaka en tredjedel av hälften! Dvs 2 700 kr!

Jag har fortfarande 6300 kronor att betala tillbaka (inklusive pengarna till försäkringskassan), men vilken lättnad!

9 kommentarer:

Vera sa...

Vikken tur att det ordnade sig med csn :)

Anonym sa...

Heja! Vad bra att det blev lite mindre iaf :)

Mill sa...

Vad skönt! De där på Csn är inte alltid att lita på...

Anonym sa...

gött!

Maria - FashionFame sa...

WOOHOO VA SKÖNT!! men du en fråga, blir man återbetalningsskyldig om man tar bidrag? det låter ju fel...

Sara sa...

härligt att höra! de där csn.... :) tack för hjälpen med bannern! kram!

Stila sa...

Tack allihopa!

Maria: Ja, det blir man! man får inte tjäna mer än en viss summa per termin. Jag trodde också att det bara gällde lånen - därför blev det fel från början!

Maria - FashionFame sa...

Va e de sant? men om man inte har ngn annan inkomst, blir man återbetalningsskydig då, om man bara tar bidrag?? Kram!

Stila sa...

Maria: Nejnejnej! Klart inte, du blir bara återbetalningsskyldig på en liten del om du tjänat mer än 45000 kr på en termin. Så du kan pusta ut! ;)