torsdag, januari 25, 2007

Symaskinsfynd på IKEA

Hurra, hurra för IKEA! De har tagit in en symaskinen Tråkla i sitt sortiment för ynka 599 kr! Just nu är det dessutom 100 kr rabatt i Malmöbutiken. Den är så ny att den inte finns på hemsidan än, jag var tvungen att ringa dit och bekräfta ryktet. Den står nu som nr 1 på min önskelista!

Jag skulle verkligen vilja sy lite nya kuddfodral till sofforna, känns lagom svårt för en rookie. På bilden syns snygga tyger från Marimekko som finns att köpa bland annat på Designonline.se.

19 kommentarer:

Sabine sa...

Ja! En symaskin vill jag med ha! :D OCh jag övar med på enkla saker som kuddfodral :P

Stila sa...

Sabine: Ja, man får ta en sak i taget! Och nya kuddfodral är ju jättekul:)

Anonym sa...

Men är den bra? För då köper jag den direkt. Vill inte ge 4-5000 för en symaskin men jag vill testa att sy. :)

Stila sa...

Käthe: Ingen aning, men den är väldigt basic av vad jag har förstått. Inga avancerade förinställda sömmar där inte...

j sa...

åh. perfekt att sy saker själv ju! vad duktig du är som har såna planer!

Mary Lady Luck sa...

Jag som letat efter en vettig symaskin jättelänge! Vet inte om jag litar på Ikeas kvalitet dock, har siktet inställt på en äldre modell av Husqvarna. Men då ska jag också sy grejer av Marimekko-tyger :)

Stila sa...

Josefine: Tjaa.. duktig å duktig, det är mest på skoj!

Mary: Tänkte på det, varför skulle ikea inte ha bra kvalitet? Ikea är ju inte direkt kända för att Inte ha dedt, snarare tvärtom? Den är nog bara väldigt simpel, därför billig!

Anonym sa...

Jag har en symaskin vid namn Huskystar 215. Inte jätteavancerad utan mest basgrejor. Den funkar väldigt bra. Kolla här: http://www.husqvarnaviking.com/se/596_2363.htm Annars kan man ju ofta köpa begagnade hos vissa symaskinsbutiker - har haft ett antal sådana innan min nya. Dom funkade också bra. Den ena har min mamma fått ärva :)

Anonym sa...

men gud va billigt! =O har bara kunnat lånat FARFARS tidigare, haha...toppenpris ju =D

Stila sa...

Shopoholychic: Tack för tipsen, men jag tror på ikea-symaskinen!

Malle: Jo vi har farmors gamla hos mina föräldrar med, men orka liksom!

I sa...

usch! vem pallar att sy själv?

Anonym sa...

Å hurra! Jag vill verkligen ha en (billig) symaskin att sy lite enkla saker på, som kuddfodral eller någon enkel liten kjol (jag låtsas inte om att jag förmodligen är för otålig för att kunna sy något fint). Hoppas att den finns på IKEA här i Sydney också! Måste kolla på en gång...

Stila sa...

Irena och Sophie: Ja rätt många att döma av kommentarer, men ni verkar för slöa uppenbarligen!

Em: Samma sak här, kuddfodral och kanske en kjol känns okej:) Vad kul det måste vara att åka till ikea när man är utomlands, visst kan man köpa typ ahlgrens bilar där? Håller tummarna för att den finns!

Vera sa...

Va bra! Tackar för tipset!

I sa...

Det var mer en retorisk fråga... och inget påhopp på folk som gillar att sy.

Stila sa...

Vera: Varsågod!

Irena och Sophie: Nä, jag förstod det egentligen, jag bara reagerade på uschet:)

Maria - FashionFame sa...

VA! Menar du allvar? 599? Gäller det erbjudandet än?? Måste ha en!

Stila sa...

Maria: Yes, den är ny i sortimentet!

Maria - FashionFame sa...

Åhh tusen tack för tipset, du e bäst! ska faktiskt åka iväg idag för att köpa en! :D