onsdag, januari 24, 2007

Checka livsstilen på din adress




Det här var ju kul! Jag gör som bland annat fina Annika och testar.

På min adress hittar man:
Typ C05 - Vetandets värld
Till vänster ser man om man klickar hela profilen.




Utmärkande drag
  • Unga - check
  • Välutbildade - well, på väg att bli förhoppningsvis
  • Singlar - nope
  • Hög- och medelinkomsttagare - nä, fast tack vare extrajobb över medelstudenten kanske
  • Bostadsrätt i universitetsstad - check
  • Kultur- och samhällsintresserade - uhm, tja vissa delar iaf!
  • Förändringsbenägna och vetgiriga - check

Update:
Om ni undrar så finns dessa undersökningar för att företag och organisationer ska kunna nå en lämplig målgrupp på postnummernivå. Om man läser det finstilta så står det att stereotypen inte behöver passa in på majoriteten av individerna inom livsstilstypen, men att de här egenskaperna utmärker gruppen över Sverige generellt sett.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Kosmopolit: singlar (nope), välutbildade (o ja, så pass att man inte får låna mer från csn...), förmögna med höga inkomster (HAHA! Try belånade upp över öronen!)

Kerstin sa...

Hahaha - jag gjorde den där - det stämde skitbra in på mig :)

Stila sa...

Em: Hahaha:)

Kerstin: Jo, det stämmer ju ganska bra faktiskt! Jag kan tänka mig att min profil stämmer bra på folk som bor i närheten här.

Anna sa...

Nämen, det hittar inte min adress... :(

Anonym sa...

Oj - där låter det som att jag och min grabb borde bo! :D

Anonym sa...

Min stämde inte alls. Jag måste verkligen flytta till en mer passande adress ;)

Stila sa...

Anna: Vad skumt! Testa en gata i närheten iställer då!

Annika: Haha, jasså?

Shopoholychic: Ja, verkligen! (not)

Anonym sa...

Bara pensionärer! Dom måste ha glömt mej..Jag vill flytta!

Stila sa...

Lina: haha, pensionärer kan vara bra också:)